Nedløbsrør løber ud i jorden ved huset - problem?

Følg tråden
humseper
humseper
humseper humseper Trådstarter

Vil en rimelig midlertidig løsning være at tilslutte nedløbsrøret til en regnvandtønde og derfra trække en slange til den nærmeste nedløbsbrønd?

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Det vil være en ganske udmærket (midlertidig) løsning. Det vigtigste er at undgå vand i store mængder ved din sokkel.

Søren O
karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Jeg kan alså ikke se at der noget problem , tagnedløbet bliver ledt til en stenfaskine , som åbenbart virker som den skal , at den ligger tæt ved sokkel/fundament er uden betydning.

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Når den er så åben som den er, er der så ikke risiko for frostsprængning på et tidspunkt?

JohnnyW
JohnnyW
Postnr: 8600
JohnnyW JohnnyW

Har selv boet er sted med sådan en løsning. Det resulterede i et gennemfugtet gulv indenfor og skimmel og råd i (gips)væggene. Løsningen var en faskine. 

humseper
humseper
humseper humseper Trådstarter
JohnnyW skrev den 02-02-2019 20:38:22

Har selv boet er sted med sådan en løsning. Det resulterede i et gennemfugtet gulv indenfor og skimmel og råd i (gips)væggene. Løsningen var en faskine. 

Forsvandt problemerne med fugt og skimmel af sig selv efter i fik en faskine?

Jeg har selv problemer med fugtproblemer i gulvet i udestuen, som ligger ud for vandrøret, og jeg mistænker at det hænger sammen.

Så jeg håber at problemerne forsvinder, når jeg tager hånd om nedløbsrøret.

JohnnyW
JohnnyW
Postnr: 8600
JohnnyW JohnnyW

Ja, alt blev godt igen, men det krævede nye gipsvægge, da både gips og træskellet var råddent. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Er der en seriøs kloakmester til stede?
    Lav-Hus
  2. Kloakmester
    Lav-Hus
  3. Faskine
    Lav-Have
  4. Faskine
    Lav-Hus
  5. Er det her skimmel??
    Lav-Hus