Nedløbsrør løber ud i jorden ved huset - problem?

Hej. Jeg er blevet husejer for kort tid siden.

Jeg har bemærket at en af nedløbsrørerne fra taget blot ender ved jorden, lige op af huset. Da jeg gravede lidt i det kunne jeg se at der var placeret en hel del halvstore sten under rørets udløb. Sandsynligvis for at hjælpe med at lede vandet ned i jorden. Er det ok med en sådan eller konstruktion eller kan det skade fundamentet i længden?

Hej. Jeg er blevet husejer for kort tid siden. Jeg... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vil en rimelig midlertidig løsning være at tilslutte nedløbsrøret til en regnvandtønde og derfra trække en slange til den nærmeste nedløbsbrønd?

Jeg kan alså ikke se at der noget problem , tagnedløbet bliver ledt til en stenfaskine , som åbenbart virker som den skal , at den ligger tæt ved sokkel/fundament er uden betydning.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Når den er så åben som den er, er der så ikke risiko for frostsprængning på et tidspunkt?


 

Har selv boet er sted med sådan en løsning. Det resulterede i et gennemfugtet gulv indenfor og skimmel og råd i (gips)væggene. Løsningen var en faskine. 

Annonce
JohnnyW skrev den 02-02-2019 20:38:22

Har selv boet er sted med sådan en løsning. Det resulterede i et gennemfugtet gulv indenfor og skimmel og råd i (gips)væggene. Løsningen var en faskine. 

 Forsvandt problemerne med fugt og skimmel af sig selv efter i fik en faskine?

Jeg har selv problemer med fugtproblemer i gulvet i udestuen, som ligger ud for vandrøret, og jeg mistænker at det hænger sammen.

Så jeg håber at problemerne forsvinder, når jeg tager hånd om nedløbsrøret.

Ja, alt blev godt igen, men det krævede nye gipsvægge, da både gips og træskellet var råddent. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis