Terrassedør fjern udvendig greb

Hej

Jeg har en Terassedør med indvendigt og udvendigt håndtag, og sådan en klik fætter indvendigt for at låse døren. Det sker ofte vi ikke få slået klik-låsen til indvendigt, hvorfor døren så slet ikke er låst. 

Jeg vil derfor gerne helt have fjernet det udvendige håndtag - og skiftet det indvendige håndtag med et med nøglelås/kodelås som fx. dette 

Hvordan får jeg fjernet det udvendige håndtag, og afsluttet det på en pæn/rigtig måde, så der ikke bare er et hul, hvor igennem man kan banke det indvendige håndtag ud, sætte et andet håndtag i, og igen åbne døren?


på forhånd tak

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den ruko kodelås skal du nok ikke forvente noget kvalitet i, prøv og læs alle de klager der er på trustpilot om produktet.

Produktet er så svagt at det kan lade sig gøre og vride håndtaget op selvom den er låst 

låsen er nævnt i anden tråd her på siden

abus har en løsning med cylindre på begge sider, kunne det evt bruges 



Orla Nautrup skrev den 01-02-2019 21:19:51

Hvis døren er en redningsåbning, må der ikke monteres lås med nøgle eller kodelås.

Heller ikke hvis nøglen sidder i låsen ?
I vores hus har jeg skiftet låsene så der er lås på begge sider af dørene, men vi har nøgler siddende i låsene, så de kan åbnes uden at man skal rende rundt og finde sine nøgler.

Når vi forlader huset skal vi godt nok en tur rundt og "samle" nøgler sammen, men en indbrudstyv skal samme vej ud som han kom ind (typisk gennem et vindue), og kan ikke bare åbne en dør og gå ud (eller skabe sig en hurtig flugtvej).  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Orla Nautrup skrev den 02-02-2019 11:00:00

Jævnfør bygningsreglementet er det ikke lovligt (sæt nu tyvepelsene brænder inde 😇😁)

 Det må absolut høre under kategorien af ehvervsrisiki .    


fase
S. Fabrin skrev den 02-02-2019 11:23:55

 Det må absolut høre under kategorien af ehvervsrisiki .    

 Ha ha, ja det må du nok sige...
Jeg arbejdede en overgang i Vridsløselille statsfængsel og her sagde en af de indsatte:
En murer får rygskade, en bager får seneskedehindebetændelse. Jeg er bank røver, og min risiko er dette her sted...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det kommer vel helt an på om den pågældende dør rent faktisk er en redningsåbning. Og det tror jeg ikke ret mange terasse-døre er i private hjem.


Hej

Jeg er også ret ligeglad med om den skulle være en redningsåbning, der er andre vinduer og døren nok at løbe ud af... :-)

Skal jeg bare pille yder håndtaget af, og se om jeg kan få en bænddæksel til hullet? Findes der noget der er beregnet til det ? 

Vh

Hej. Jeg står i nøjagtig samme situation som dig. Fandt du en løsning? :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis