Renovering af badeværelse

Vinyl på gulv i badeværelset nu og vil gerne have varme ( el) i gulv og klinker ovenpå. Er det muligt uden at fjerne vinylen?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil mene det ikke kan lade sig gøre i praksis.

Jeg går ud fra at der er tale om et trægulv under vinylen.

Du skal under alle omstændigheder have styr på om underlaget er stabilt nok til at lægge klinker på.

Du ønsker klinker, men Der kan sagtens afsluttes med vinyl bagefter, det behøver ikke at være klinker. 

Men problematikken er sikkert nogenlunde det samme. Det tager formodentlig for meget plads med så mange lag.

Vinyl der er svejset korrekt i hjørner er våd rums membran i sig selv. Så hvis du hiver det gamle vinyl af, er der sikkert brug for ny membran som så også skal op ad væggen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svarene. Jeg vil gerne undgå vinyl og kunne jeg undgå at fjerne den sikkerhed som det nuværende gulv giver ville det være fint og samtidig mindske risiko for at gulvet “ bevæger sig” i fht fuger i klinkegulv, men vi tænker videre.  Tak

Umiddelbart tror jeg det bliver noget juks. Hvordan vil du lave et tæt gulvafløb op mod det nye lag fliser ? Ved du om træunderlaget er fugt skadet, eller om vinylen bare har været 100% tæt i al den tid den har ligget der ? Personligt ville jeg ikke binde and med det, uden at starte rigtig fra bunden. 


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis