Sæbe i bunden af opvaskemaskine

Min højtelskede Bosch Super Silent-opvaskemaskine begyndte først at have vand i bunden - ikke hver gang, men hyppigere og hyppigere. Så de seneste fem-seks gange, jeg har kørt maskinen, har der ligget noget, der ligner sæbe i bunden, når programmet var færdigt (uden at jeg har fyldt ny sæbe på vel at mærke). 

Jeg har renset filteret og tjekket pumpen, og alt ser fint og rent ud. Jeg har også haft afløbsslangen af, og der ser ud til at være fin passage. Er der nogen, der kan gennemskue, hvad der er galt? 

På forhånd tusind tak for hjælpen! 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er du sikker på du bruger sæbe beregnet til opvaskemaskine, (jeg har aldrig set lignende skum i min(e) opvaskemaskiner selv om den bliver åbnet midt i opvasken).

Prøv at vaske en enkelt gang uden sæbe for at se om der stadig dannes skum i maskinen.

Hej jhb og efry

Jeg bruger nogle opvasketabletter, der hedder Fairy Platinum All in One, som er til opvaskemaskine, men det mærkeligste er, at jeg har kørt maskinen 5-6 uden at komme by sæbe i, og der kommer nærmest mere og mere skum i bunden for hver gang. Her til formiddag var det meste skum fra i går væk, men da jeg så satte maskinen i gang (igen uden at komme sæbe i), begyndte det med det samme at skumme igen. Jeg begriber det simpelthen ikke. Kan det have noget med afspændingsmidlet at gøre?

Her melder jeg pas.  Kender ikke disse tabletter.

Det ligner i høj grad, det der skete, da jeg får år tilbage tænkte "sulfo, det er da lige så godt som opvasketabs"- det var det ikke.

Men tænker du skal køre maskinen et par gange uden sæbe. Eventuelt med en gang opvaskemaskin-rens (eller hvad det hedder). Så er alle gamle sæberester i hvert fald væk.
Prøv så at køre maskinen med nogle andre tabs end nuværende.

Annonce

Hvis man kommer til at få almindelig opvaskemiddel med i en kop eller tallerken el.lign. så skummer det lang tid. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så har jeg haft fat i en Bosch-mand, og min maskine er kaput.   

Men tak for input derude!

Øv da - men fandt du ud af hvorfor den skummede så meget?

Ja, det skyldtes, at der kom for meget afspændingsmiddel ud i maskinen. Så det system er på en eller anden måde defekt.

Okay - tak for svar, men hvis du er glad for maskinen, hvilket det kunne tyde på du er, (Min højtelskede Bosch Super Silent-opvaskemaskine), ville jeg da bare få beholderen til afspændingsmiddel tømt og bruge de tabs du har, (dem er der jo allerede afspændingsmiddel i). Men selvfølgelig kun hvis skummet er det eneste maskinen fejler.


Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis