restopvarminig med el patron

Hej Forum
Jeg har en Andes Luft til vand Varmepumpe, men den vil ikke gerne varme mit forbrugsvand op til mere end max 50 grader.. jeg har plads i min VB til en el patron, men findes der en "termostat del" der trigger ved 48 grader og slukker ved 60 grader ? 



LejfM
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kender jeg ikke. Men en termostat med omskifter stillet på 48 grader og så yderligere en termostat der slukker ved de 60 gr. 

Eller et relæ der trækker el patron når varmepumpe stopper. Og så en termostat til elpatron ved de 60 grader. Den 60 graders skal så helst stilles så højt i hysterese at den godt nok stopper ved 60 men ikke går i gang igen før den er under 48 gr. Ellers vil elpatron i mange tilfælde starte op og derved holde varmepumpen " væk fra faddet"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

står styringen rigtigt? I dag på varmepumper er det almindeligt at brugsvandet kun opvarmes til 48g i det daglige, og så kører et legionella program en gang om ugen hvor det opvarmer vandet til x antal grader i kortere tid.



 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Prøv at søg på TH16 Sonoff. Den kan måle temperaturen og tænde/slukke for 16 A. Deruodver kan du selv indstille hysteresen. Koster 70 kr på Ebay og du kan vælge at den kun tænder nogle tidspunkter på dagen/ugen...

Tak for svarene, min mail har været nede nogle dage, så jeg har ikke set at der er svaret på mit indlæg..
@ev elmand, jeg vil tale med min elektriker om det..
@epoxymanden, jo den står rigtig, og jeg kan sagtens få den til at gøre som du omtaler, men det er ikke varmt nok til at eks vaske op i..
@Thomas_Mygind, jeg ved ikke om det er det rigtige, men igen vil jeg tale med min elektriker om det .


LejfM

En anden mulighed er at opsætte en lille elvandvarmer efter den anden beholder. Så skal elvandvarmeren kun opvarme "de sidste grader".


Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også