Løs termostat

Hej LDS. 

Jeg har et varmeapparat, som jeg kan ikke kan skrue ned for. Selvom termostaten står på 0, er der fuld varme på.

Er næsten sikker på, at problemet ligger i en løs termostat. 

Jeg er lidt "nervøs" for at rode med den slags ting. Så er der nogen der er søde, og kan give en pædagogisk "how-to"? Eller skal jeg have fat i en VVS-mand.

I kan termostaten her - måske kan man fornemme, at den sidder løst på billedet til højre.

Pft, Lars Green

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal formodentlig have løsnet den lille unbrako-skrue, - derefter kan du skubbe termostaten ind på plads og spænde skruen igen.

Du behøver ikke frygter hverken vand eller andet, ved at du tage termostathovedet af.

Og hvis termostaten er faldet af, kan den lille stift være forsvundet. Af med den og kig. Bare rolig, der kommer ikke vand ud (måske et pat dråber).


Tak for beroligelsen! Fik løsnet termostaten med en umbraco og fik spændt termostaten rigtigt fast. Slap ovenikøbet for at skulle pille ved ventilen. 

Så skulle varmeregningen være under kontrol igen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis