Nye radiatorer. Men hvilke

 Kan se. Der er stor prisforskel  og umiddelbart ville jeg bare tage de billige fra Jem og fix.  

 De eksisterende radiatorer er fra 1965.  Og er ikke så gode til varme op må jeg være ærlig og indrømme. 

Men hvad gør forskellen på de dyre og billige modeller og en eller 2 plader osv 


Kan se. Der er stor prisforskel  og umiddelbart... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Morten. Ventil og termostat blev skiftet på den ene radiator jeg døjer. Med.

Fabrin.  Den er skruet helt op 

Hvis radiatoren kun kan blive lunken, så lyder det nærmere til at problemet er at den får for lidt vand end at radiatoren er underdimensioneret. 

Hvis du tager termostaten af, så har du måske en forudindstilling bag ved. Prøv at hive ud i ringen og dreje lidt på den, så den får tilført mere varmt vand. 


Morten

Mon det kan være filteret i (hvis monteret) snavsesamler der trænger til rengøring ? 

 Ventiler er der pillet ved. 

Der er umiddelbart ingen filter på nogen af dem

Prøv at kikke i teknikrummet etc. - altså hvor fjernvarmen som det første er ført ind i boligen. 

Annonce

Hva skal jeg se på helt præcist der ? Der har været en fjernvarme vand og. Skrue en del op for trykket allerede. Da de ikke gav ret meget. Overhovedet sidste vinter. 

..at der evt. sidder en tilstoppet snavsesamler. Har du direkte eller inddirekte fjernvarme? Hvis sidstnævnte er tilfældet tænker jeg om dit anlæg måske osse trænger til udluftning (evt. mere vand på systemet). 

Hvad har du af pumper, vekslere mv. i dit teknikskab? Der må jo være noget med dit tryk eller din varmeoverførsel som ikke er i orden. Så start med at lægge et billede ind af dit udstyr hvor fjernvarmen kommer ind.


Elektronikteknikeren

Det gør jeg lige  når jeg kommer hjem 👍

Her kommer lidt om skabet.

Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis