Samsung vaskemaskine rem faldt af

Hej folkens 

Håber en af jer kan hjælpe mig. 

Min vaskemaskine begyndte igår at vaske uden at tromlen drejede rundt, men jeg ku høre motoren spinde. 

Jeg åbnede derfor bagsiden - remmen var faldet af. Jeg prøvede at spænde den på igen - den er flad, uelastisk med små riller på den ene side. 

Problemet er, at motoren, som hænger fastspændt nedenunder tromlen, ikke hænger i vater. Motoren sidder spændt fast med to skruer i den ende der vender mod bagsiden af maskinen, og hænger ligesom og dingler i den ende der vender imod forsiden af maskinen. 

Akselen der stikker ud af motoren er derfor heller ikke i vater, men peger lidt opad. Det betyder, at når jeg forsøger at sætte remmen på igen, så hopper den i rillerne når den bliver strammere og hopper til sidst helt af akselen igen. 


Nogen der har oplevet det og har en idé? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Enten er bolten gået løs eller brækket, eller også er der noget andet der er gået løs/brækket.

Når jeg ser på dit billede ser den øverste bolt ikke ud til at være korrekt monteret.

Hvis det ikke hjælper tag nogle flere foto af hele ophænget til motoren!

Motoren er som sagt kun fastspændt med to bolte i samme side. Den kan lissom vippe frem og tilbage - jeg overvejer om den kan have ødelagt det plastikophæng omkring tromlen, som boltene er skruet ind i. 


Jeg har prøvet at skrue boltene hårdere i, men de kan ikke spændes så langt ind at de fastgøre motoren helt. 

Motoren skal sidde fast.

For mig ser den markeret bolt ud til at være løs/skæv skruet i.

Post gerne nogle flere foto.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis