Philips Hue Bridge 2.1 vs. Philips Hue Bridge Bundle?

Jeg har længe sværget til LK Wireless i hele huset; simpel og driftsikker “tænd/sluk/dæmpning” af lamper og kontakter.

Nu har jeg imidlertid også kastet min kærlighed på Philips Hue-produkterne, som jeg vil have (og allerede har fået) lidt af.

Jeg/vi skal ikke så meget bruge deres fjernbetjente pærer, det er mere lidt “pynte”-lamper til vindueskarm, og lignende, vi skal bruge.


Men er der nogle herinde der har lidt viden om Philips Hue?


Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad forskellen er på Philips Hue Bridge 2.1 og Philips Hue Bridge Bundle. Nogle der ved det?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

TIden er nu løbet fra de LK og alle de andre der tager 500 kr for en lysdæmper til Led lyd, idag kan man købe philips Hue, Ikea trådfri, eller en af alle de andre smartenhedsproducenter der er på vej frem på marked..

philips hue bridge 2,1, er kun selve bridge, dvs den der forbinder dine pære og kontakter, samt kobler dem på routeren.. Hue bridge bundle er en pakke med bridge og nogen pære og en kontakt, der findes vist flere forskellige slags "Bundle" du kan også kigge på Ikea trådfri, det virker på samme måde men billigere, har dog nok færre muligheder, skal dog siges at man kan bruge ikea pære på Philips hue bridge..

jeg har selv ikea trådfri, som jeg betjener både med kontakter og Med stemme via Google home.. 

Du kan evt kigge på ikeas udvalg her https://www.ikea.com/dk/da/search/?query=TR%C3%85DFRI

Mange tak for svaret :-).


Ja, din mening om LK Wireless har du lov at have, vore LK Wireless-kontakter og fjernbetjeninger bliver hvor de er; jeg er rigtig glad for systemet :-). Som jeg også skriver bliver de to systemer “kombineret” nu (ment at jeg vil have begge i huset).


Jeg ved også godt hvad en Bridge gør ;-), mit simple spørgsmål gik jo bare på hvad forskellen mellem Bridge 2.1 og Bridge Bundle er, og som jeg læser det du skriver, er forskellen åbenbart kun at det hedder “Bundle” når Bridge’n er med i et sæt, og ellers er det fuldstændig samme produkt; er dette tolket korrekt?


👍




Med venlig hilsen

 

Lars F.

Pizzabager skrev den 27-01-2019 12:38:03

Det er korrekt


 Super, rigtig mange tak for svarene :-).


Med venlig hilsen

 

Lars F.

jeg kan ikke lade være med at kommentere: Philips hue er alt alt for dyrt. Køb hele skidtet fra kina og spar kassen. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Enig i at hue er for dyrt. Man kan købe trådfri pære i løs vægt for omkring en flad 50'er i Ikea, plus alle de andre ting som kontakter og knapper. Det er billigt, lyskvaliteten er god, og man får et godkendt produkt.


Elektronikteknikeren

Enig, Philips Hue kan godt virke lidt dyrt.


Men det er også et spørgsmål om behov :-). Som tidligere beskrevet skal jeg, som sådan, ikke bruge deres pærer, men mere nogle af deres forskellige typer lamper.


For mit vedkommende sammenligner jeg mine behov i denne situation med 90’erne, hvor alle fik mobiltelefoner; de fleste fik en Nokia, og kunne derfor få næsten ALT i covers, ladere, holdere og udstyr til dem generelt.

Jeg var træt af Nokia-“bølgen”, og gik derfor i en anden retning og købte en Motorola (mest for at have noget alle andre ikke havde). Til gengæld havde jeg meget små muligheder for at købe ekstraudstyr til min telefon - en lignende situation gider jeg ikke igen, jeg vil have mulighederne, derfor faldt valget på det mest gængse mærke, med det største udbud :-).


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg er ved at opsætte/installere systemet;


Kan det virkelig passe at Philips Hue Bridge skal være forbundet med routeren konstant via kabel, for at virke??


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Okay, jeg troede den var trådløs?


Den bridge vi har til vore Netatmo-termostater, kommunikerer da trådløst med routeren, der er ikke kabel i - underligt.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis