Underlig lugt....

Råd søges...

Vi har lige købt overtaget et hus i november 2018. Det ene værelse (hvor vores datter sover), lugter så underligt indelukket når hun sover der. Det er svært at forklare.. Det lugter ikke muggent eller “fugtigt”. Det lugter bare... Sært...
Vi har luftskakter i væggene (jep, hus fra 1971). Hvis vi åbner skakten til hendes værelse bare en lille smule, så lugter der slet ikke mærkeligt og ruderne dugger heller ikke sådan til med kondens. I løbet af dagen er der ikke noget, men der står døren ind til værelset også åben. Det er først når hun er lagt i seng og så et par timer efter begynder denne hersens mærkelig lugt af “indelukkethed”.
Vores anden datter sover på et værelse ved siden af vores og der er der ingen problemer med lugtgener eller fugt på vinduerne selvom skakten er lukket om natten.
I vores eget soveværelse dugger ruderne dog også meget til, men vi sover jo også to voksne herinde. Men her lugter ikke mærkeligt som på værelset hvor min store datter sover..
Der har været fugt i værelset engang, men det er ordnet af tidligere ejer og eftertjekket inden indflytning. Vi har også forsøgt at vaske radiatoren i bund endnu engang. Det hjalp heller ikke. Der ligger heller ikke en død mus eller noget på loftet, for min mand har lige trukket kabler på hele loftet og gennemtjekket det for dyr... Er der nogen som har et bud på hvad Søren det kan være? Eller om det bare er sådan i nogle rum i et ældre hus??

Mvh den fortvivlede

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan det være et møbel der afgiver lugt, siden en åben dør eller skakt er nok til at fjerne lugten?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nye møbler kan godt afgive lugt. Når I ikke har oplevet det tidligere, ville jeg forsøge en målrettet fejlretning for at udelukke de nye møbler.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jamen vi har jo ikke boet her mere end 2 mdr. Det har været sådan i al den tid :-)

Du har hidtil ikke kunne resonerer dig frem til årsagen, derfor må en målrettet fejlsøgning iværksættes.

Det gør du ved udelukkelsesmetoden, selv om det betyder en del flytning af de nye møbler.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

https://mst.dk/kemi/kemikalier/fokus-paa-saerlige-produkter/maling-og-lak-mv/lugt-fra-nye-moebler-er-normalt/



Hvordan er gulvkonstruktioen lavet ? Er der krybekælder ? Er der udluftninsriste til, under gulvet, i ydermuren ?

Vi havde på et tidspunkt en ubehagelig lugt i et enkelt værelse i sommerhuset, jeg lagde mig på gulvet med næsen nedad og bevægede mig rundt. Inden længe var jeg i stand til at lokalisere hvorfra lugten kom, og savede et hul i gulvet. Fandt efterladenskaber efter rotte. Nyt gulv og ny isolering klarede problemet

Held og lykke med eftersøgningen


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også