Hvilken kap-/geringssav?

Hejsa
Jeg skal have en ny kap-/geringssav til fastmontering i værkstedet.
Det vigtigste er at den ikke fylder for meget bagud, da den skal stå op ad en væg med langt land på begge sider. Lidt ala dette:

Jeg har kigget på Bosch GCM 12 GDL og Festool Kapex KS60. Hvor jeg umiddelbart hælder mest til Bosch da Festool virker til at være bygget til mobilitet. Hvilket jeg ikke har brug for.
Er der andre modeller eller mærker jeg skal tage med i betragtningen og er der nogen som har erfaring med Bosch´s udtrækssystem?
Prismæssigt ligger jeg på ca. 5-6 tusinde kr.


 Aldrig gå ned på udstyr!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tag et kig på nogle af dewalts kapsave. De er i hvert fald foretrukne her  

Bosch’n har jeg studeret flere gange; men hvergang bliver studierne afbrudt, når jeg når til prisskiltet 😪. Det er egentlig først gået op for mig nu, at den jo ikke fylder noget bagud, jeg har kun vurderet stabilitet, og der er princippet langt foran de linieære kuglelejer. Endvidere er der både højre og venstre kip, so go for it, hvis du kan abstrahere fra faktura’en 😁


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Har selv en festool ks60 som jeg er meget tilfreds med. Men hvis du skal have den stående fast ville jeg nok heller vælge den dewalt DWS780 da den giver dig mulighed for at skære noget større stykker træ. 

Hvad med en gammel ELU sav. De fåes billigt og er bygget solidt som en kampvogn. De er tunge at flytte rundt på, men til dit projekt er det jo lige meget. 


Morten

Jeg har bosch'en du linker til, med tilhørende mobil arbejdsstation. Den er go'! Man kan stille den klods op af bagvæggen

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis