EL-spørgsmål - Wifi/termostat elstik på gamle el-radiatorer uden jord?

Hej, 

Jeg vil gerne kunne temperaturstyre elradiatorerne i mit sommerhus over wifi, og har derfor anskaffet mig en "Mill Wifisocket", som sættes i stikkontakten "foran" elradiatoren (Adax Neo).

Da jeg skal sætte det sammen opdager jeg, at elradiatorens stik har 3 ben (har åbnet stikket og bekræftet at der er en ledning tilsluttet jordbenet), mens indgangen på Wifisocket kun har 2 huller. Er det sikkerhedsmæssigt forsvarligt at skifte elradiatorens stik ud med et 2-benet, dvs. uden jord? Der er Hpfi relæ på el-tavlen. 

Fotos vedlagt. 

Håber på svar asap, da jeg ellers skal forsøge at udnytte returretten på wifisocket.

Bedste hilsener,

Rasmus

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Din wifi dims har også jord forbindelse. Det er bare med sidejords kontakt. Du skal udskifte det 3 benede stikprop med et shuko stik OG have en shuko adaptor til at sætte i stikkontakt. 

Men det ville naturligvis være nemmere hvis wifi dimsen havde de 3 ben. 

Det er dog et dansk system så det er ikke sikkert de laver dem direkte til det marked.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er to rigtige løsninger, og begge kræver lidt arbejde.

1: skift stikdåsen i væggen ud med en Schuko-stikdåse og skift stikket fra dit varmeapparat til et Schuko-stik. Så er der jordforbindelse som der bør være.

2: køb en Schuko-til-DK adapter som forbinder jordbenet fra din stikdåse. F.eks. her: https://www.av-connection.dk/?PGr=1857 og udskift stikket på varmeapparatet til et Schuko-stik.


Nu har jeg googlet som ind i h....efter schuko adaptere. Og der findes reelt kun den med jordbenet. Problemet er at den jo ikke passer med min Wifisocket for den har udelukkende sidejord....(ingen hunfatning til adapterens hanstik, se foto).

Så jeg er efterhånden kommet frem til at kun Bents løsning nr. 1 fungerer.

At skifte stikdåser i væggen er, for en amatør som mig, lidt mere kompliceret end blot at købe en adapter og skifte radiatorens stikprop...suk suk.


Måske denne

https://www.elextra.dk/details/H45306/rejseadapter-sydafrika-han-til-cee7-4-hun-sort

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Fås også i Jem ogFix

https://www.jemogfix.dk/hybridstikprop-hvid/7110/9042128/


fase

Hvordan passer en hybridstikprop til det han har?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg ved ikke hvorfor i bliver ved med at foreslå adapter med pin-jord, når der ikke er hul til det i wifi dimsen?

Du kan nogen gange finde forlængerledninger med sidejord i lidl og aldi - så skal du "bare" have byttet rundt på han stikkene.

Det nemmeste var nok at finde en wifi dims der passer...

Ps: jorden er vigtig for sikkerheden. 


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis