Eilersen sofa - hvordan tages betrækket af ?

Hej 

Jeg skal have betrækket af min Eilersen sofa, så jeg kan sy et nyt. Men mellem ryg og sæde er betrækket fæstnet med nogle metalløkker og en stang Det sidder så fast, at man ikke bare kan trækket stangen ud.

Skal der bruges special værktøj ?

Nogen, der kan hjælpe mig ?

Tak :)

Vh uerfaren møbelpolstrer

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

måske et billede mere - med lidt mere afstand?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

I revnen mellem ryg og sæde er der presset en metalstang ind, som holdes nede af metalløkker (se billedet i mit første indlæg). Det er for at betrækket sidder helt stramt på stellet. 

Det sidder så fastspændt, at man ikke kan trække stangen ud af løkkerne. 

Løkkerne kan ikke løsnes fra bunden. De er fæstnet i et tykt stykke træ.


Hej,
uden at være ret møbelkyndig, så kunne jeg forestille mig? at øjerne er bankret ned med stangen monteret..(altså lige som et spærsøm (eller hvad man nu kalder det))
Prøv da at kigge på FOF/AOF - de starter aftenskolekurser lige nu - mange med møbelpolsterhold.. og jeg har hørt rosende ord om flere.. 

- jeg har selv haft kig på det, men har ikke haft tid.. (måske om 19 år hvor jeg kan gå på pension..  )

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Tak for dit forslag. Ved nærmere kig kan jeg se, at øjet er åbent for neden, så det mere er en krog. Dvs stangen skal presses ud. Men det sidder så stramt, at man ikke bare kan gøre det med fingrene. Der skal noget værktøj til ... både, når stangen skal af, men også når den skal på plads igen. Tænker, at der måske er noget værktøj, man skal bruge, men hvad ? 

Tak for dit forslag. Har lige kigget på aftenskolerne, men tiderne passer ikke lige i kalenderen.




Hej Uerfaren. Hvordan løste du ovenstående udfordring?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis