Filt/kvalitet

Der er voldsom forskel i prisen på filt. Altså den ene ugrundet vs den anden ugrundet.

Det bunder givetvis også i kvalitet.

Men hvad er kvalitetsforskelen?
Holdbarhed/udseende???????  

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De dyre filt jeg har set er i tykkere kvalitet. Så formoder jeg at det holder til flere stød og knubs.

Men hvorfor nogle ruller skal koste op mod 1000 kr ved jeg ikke.

Jeg har selv brugt grundet filt fra RAW i Stark

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Grundet filt vil jeg anbefale til de fleste opgaver, da du sparer en del på maling/filler. 

Jeg har både arbejdet med den dyre tykke filt og den tyndere almindelige filt. Jeg vil anbefale den tynde af dem, da det er nemmere at skjule samlingerne. Det kan være lidt tricky med den tykke, selvom man skærer igennem begge lag. Jeg kan ikke mærke forskel i brug efterfølgende. Så spar du roligt de penge. 


Morten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ved ugrundet filt skal du mange gange male 3-4 gange før det dækker ift 2.g ved grundet filt.

Hvis man kan finde af at sætte filt op er grundet filt en rigtig god ide. Hvis man ikke er så god til det bør man overveje en ugrundet da den kan bøjes uden at “knække” når du sætter den op. Ydermere skal du skære ugrundet filt sammen i samlingerne. Det er nemmere end at støde dem som man gøre med grundet.

Man kan selvfølgelig godt finde en god billig filt men fordelen ved den dyre at at overfladen ikke bliver blakket at se på efter man har malet.

Holdbarheden på filt er ret lav uanset hvilket filt du vælger. Fordelen ved filt er at man altid kan reparere på det uden at det bliver synligt modsat glasvæv som har en høj holdbarhed det kan man bare ikke reparere i.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også