Siemens vaskemaskine larmer

Siemens IQ700 vaskemaskine WM16W468DN

Kun anvendt i husstand med 2 personer. Den er 4 år gammel. Den larmer - en bankelyd. Er lidt usikker på hvornår præcist i processen det sker, men inden centrifugeringen. Måske når den sætter igang fra stilstand og lige før den "står stille". 

Problemet er måske begyndt allerede efter 1½-2 år i det små og er gradvist blevet værre. Udover lyden fungerer maskinen perfekt.

Synes den står på alle 4 ben uden at kunne vippe. Synes ikke tromlen/leje larmer når tromlen ved håndkraft køres rundt.

Nogen der kender til denne model? eller har nogle generelle bud?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det lyder som en fjeder men prøv lige og tage fat inden i tromlen og rusk lidt i den så kan du måske finde ud af hvad det er

jensen55 skrev den 28-01-2019 18:33:42

det lyder som en fjeder men prøv lige og tage fat inden i tromlen og rusk lidt i den så kan du måske finde ud af hvad det er

 Tak. Det har jeg faktisk prøvet. Jeg synes ikke jeg kunne fremprovokere en lyd. Jeg tror ikke det er lejet ud fra det ikke larmer ualmindeligt når tromlen køres rundt. Og ud fra at larmen er væk når der centrifugeres så tænker jeg også en fjeder. Kan en fjeder let ses og skiftes ved at tage toppen af vaskemaskinen? 

Der er vist 10 års garanti på motoren, men alt andet er sikkert kun max 2 år - mon ikke.

det ser ud som om det er hovedlejet der er gået, prøv at løfte op i tromlen når maskinen er åben ,hvis den kan rykke sig i forhold  til karret, så er lejet  defekt

det kan også lyde som om der sidder noget i et af hullerne i tromlen ! prøv at dreje tromlen rundt med hånden, så kan du høre om der er noget


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce

Prøvede lige at rode med tromlen igen. Hvis jeg skubber tromlen ind og ud...måske 1-1½ cm så knirker det noget oppefra et sted - vil jeg tro. Lyder som fra øverste venstre side.

Der er vel altid en lille smule skure-lyd når tromlen drejes rundt på stedet?

Hvis jeg sætter hånden ind toppen af tromlen og skubber opad så kan tromlen måske give sig få mm.

der må ikke være slup mellem kar og tromle ,så er lejerne gået !


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Rolias skrev den 30-01-2019 20:37:26

der må ikke være slup mellem kar og tromle ,så er lejerne gået !

 Hvis det var lejerne - ville maskinen så ikke også larme vildt under centrifugering? Der siger den nemlig ikke noget unormalt.

Nogen der kan/vil svar på følgende - på forhånd mange tak:
Hvis det var lejerne - ville maskinen så ikke også larme vildt under centrifugering? Der siger den nemlig ikke noget unormalt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis