Problemer med Miele W3923 vaskemaskine

Hej,

Jeg har i lang tid haft problemer med at min maskine bliver ved at pumpe efter programmet et slut. Nu er mit varmelegeme også afbrudt - det har jeg nettop målt.

Vandet kommer ud ved trumlen/karret - se billederne med rust.

Maskinen er fra 2006/2007. Varmelegemet skiftede jeg for ca. 3 år siden.

Er maskinne moden til at blive skiftet eller er det en ide at få den rep.? Varmelegemet kan jeg slev skifte, men det med karret kan jeg ikke....hvis det dog kan skiftes.

Hvad tænker I.

Mvh Torben

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den vaskemaskine ville jeg skrotte, det bliver for dyrt.

Du skal finde ud af hvor vandet kommer fra. Det er mest sandsynligt en gennemføring; enten ventilationsslangen i toppen af karret eller ved varmelegemet eller vandstandsmåleren i bunden. De er alle nemme og billige at skifte.

Jeg tror ikke det er selve karret der er utæt, men hvis det skulle være tilfældet er det nok ikke pengene værd at skifte med mindre du finder et brugt.

Det rust man ser på billedet antyder at vandet løber forbi noget jern på vejen, hvilket måske kan give et hint om hvor det kommer fra. Karret er syrefast, så det laver ikke rød rust.

Hej. Dette er ikke noget hjælp, jeg undrer mig bare over at du allerede har problemer med en Miele vaskemaskine, vores Miele vaskemaskine er fra August 1997 og er altså nu 22 år gammel, den har fået skiftet det ene varmelegme da den var 17 år gammel men ellers har den virket og virker stadig fint, mon kvaliteten er dalet hos Miele.


VH
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
SnowCrash skrev den 25-01-2019 08:15:15

Du skal finde ud af hvor vandet kommer fra. Det er mest sandsynligt en gennemføring; enten ventilationsslangen i toppen af karret eller ved varmelegemet eller vandstandsmåleren i bunden. De er alle nemme og billige at skifte.

Jeg tror ikke det er selve karret der er utæt, men hvis det skulle være tilfældet er det nok ikke pengene værd at skifte med mindre du finder et brugt.

Det rust man ser på billedet antyder at vandet løber forbi noget jern på vejen, hvilket måske kan give et hint om hvor det kommer fra. Karret er syrefast, så det laver ikke rød rust.

Jeg har skiftet varmelegemet og maskinen varmer fint igen. Rusten i kanten af tromlen er kommet ud ved pakningen til varmelegemet - der er stadig tørt nu efter skift af varmelegemet. Skal virkelig love for det var meget kalk og sæberester på varmelegemet. fremover vil jeg køre nogle kogevaske og afkalke maskinen - det har jeg ikke været godt til indtil nu.

Er der nogen af Jer der har et tip til hvordan man frigør flyderen fra bunden af maskinen - jeg kunne godt tænke og se om der skulle være lidt skidt inde i den. jeg kan dreje den lidt men det få den ikke fri af bunden.

Mvh Torben

Annonce

Flyderen sidder med en bajonetfatning. Den skal drejes mod uret og løftes lige op. Ledningen skal enten tages af, eller løsnes for at kunne dreje den langt nok.

SnowCrash skrev den 29-01-2019 08:35:21

Flyderen sidder med en bajonetfatning. Den skal drejes mod uret og løftes lige op. Ledningen skal enten tages af, eller løsnes for at kunne dreje den langt nok.

 Super - det prøver jeg lige. Tak.

Mvh Torben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis