Filler/spartel glasfilt

Hej Allesammen,

Jeg satte for et par år siden glasfilt op i vores gang. Nu er vi så kommet i tanke om, at vi gerne vil have troldtekt i gangen, hvilket giver en udfordring. 

Vi har ludbehandlede rustiklofter og under dem er der et andet panel/rustikloft og derunder gammel forskalling. Det betyder at når jeg har fjernet det hele og sat ny forskalling og troldtekt op, så vil der være 2-3cm uden filt op imod troldtekten, da det nye loft ikke stikker så langt ned som det gamle. 

Jeg vil selvfølgelig ikke have sådan en linje uden filt kørende rundt i rummet men vil omvendt også gerne undgå at skulle tage det gamle filt ned og sætte nyt op. 

Er der nogen der har erfaringer med og kunne spartle eller bruge en filler til det øverste stykke og slibe det for på den måde, at få det til og smelte sammen med den øvrige glasfilt?

Mvh

Rasmus

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Netop dette har jeg gode erfaringer med (bortset fra at det var ved gulvet, hvor der kom til at mangle et par cm efter nyt gulv og skift af fodlister).

Så det er bare at slibe eller skære kanten og spartle med letspartel. Der er ingen grund til at sætte filt op for oven - efter et par lag maling er overgangen helt usynlig.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Nu ved jeg ikke helt hvordan dit filt ser ud men selvom det er glat burde der stadig være lidt struktur i. Det vi gør nå vi reparerer i filt er at spartle med en grovspartel (den fra flugger) den har en struktur der minder meget om filt og derfor blender den meget bedre ind end f.eks. finspartel


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også