Forlænge gammelt antennekabel

Hej.

Jeg står og skal have flyttet mit antenne stik i stue til en anden position.

Antenne kablet er den gamle type, som er helt tynd, kan det sættes sammen med den nye type kabler der bruges i dag? 

Håber der nogen der kan hjælpe, tak.

Vh Martin.


Martin O
Hej. Jeg står og skal have flyttet mit antenne... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, du skal måle diameteren uden på kappen af det tynde kabel og så skal du købe en f-konnektor til samme diameter. Køb en konnektor man skruer ind over kablet.

Inden du samler det, så se lige et par youtubevideoer om hvordan man sætter en f-konnektor på et antennekabel.

Hvis du køber antennekabel i klasse a eller a+ så har du et godt kabel.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den dåse, dit kabel ender i, er formentlig en slutdåse, så du skal have den skiftet ud med en gennemgangsdåse. Du kunne gøre det, at du bruger det stik, du har, og så bare sætter et længere kabel i. Kablet kan købes i metermål, og stikkene fås også i løs vægt.


fase
christiannielsen skrev den 24-01-2019 06:02:43

Nej, du skal måle diameteren uden på kappen af det tynde kabel og så skal du købe en f-konnektor til samme diameter. Køb en konnektor man skruer ind over kablet.

Inden du samler det, så se lige et par youtubevideoer om hvordan man sætter en f-konnektor på et antennekabel.

Hvis du køber antennekabel i klasse a eller a+ så har du et godt kabel.

 Selvom du vælger et fint dyrt kabel så bliver det aldrig bedre end det svageste led, dvs det gamle kabel er det ikke isoleret på samme måde så kan der stadig komme fx lte/4g støj ind hvis det er et problem

ok, hvor langt tilbage skal man typisk for at opleve de gamle kabler.

Jeg har set de kabler brugt i byggeri fra 70erne.


fase
jetdirect skrev den 24-01-2019 08:53:10

 Selvom du vælger et fint dyrt kabel så bliver det aldrig bedre end det svageste led, dvs det gamle kabel er det ikke isoleret på samme måde så kan der stadig komme fx lte/4g støj ind hvis det er et problem

 Det ved jeg. Men ingen grund til at købe ringere.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
S. Fabrin skrev den 24-01-2019 08:36:25

Den dåse, dit kabel ender i, er formentlig en slutdåse, så du skal have den skiftet ud med en gennemgangsdåse. Du kunne gøre det, at du bruger det stik, du har, og så bare sætter et længere kabel i. Kablet kan købes i metermål, og stikkene fås også i løs vægt.

 Det var vist det som var hans plan fra start. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis