Fastgøring af porthængsel i lecamur

Jeg skal lave en todelt port til et ældre udhus muret i lecablokke. Min tanke var at lave porten med nogle 19x100mm trykimprægneret "hegnsbrædder" som jeg alligevel har liggende. Men hvordan får jeg fastgjort hængslerne til vægen som er ca. 19cm. tyk? Noget siger mig at det næppe vil holde særlig godt at bare fastgøre hængslerne direkte i lecamuren? Vil det måske være bedre at fastgøre en regel til muren og så skrue hængslet i denne?

Hver dør i porten kommer til at være ca. 140x190cm. 

Jeg har et sæt hængsler af omtrent samme type som på biledet liggende (ca. 60 cm. lange). Kan disse bruges, eller bør jeg se mig om efter en anden type hængsel?


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke du får den type hængsler til at holde hvis du skruer dem direkte i leca muren. 

Du kan skrue en lægte på muren, helst med klæbemasse i hullerne før du slår rawlplugs i, klæbemasse er billigere i Biltema. 

En anden mulighed er at finde hængsler med to lange blade og skrue dem i murfladen 

Til de hængsler ville jeg finde gennemgående bolte. Det kan være 8 mm gevindstænger og så møtrikker og et bræt på indersiden 2 i hver. Nederste hul kan bores op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis