Stikkontakt måle 255v men virker ikke

Min stikkontakt som mit gulvvarme er tilsluttet virkede lige pludselig ikke mere og måle så i den og den måle først 167 v og det forstå jeg ikke skifter så o ud så jeg få 255 v Men når jeg vil tilslutte mit gulvvarme igen virker det stadig ikke hvordan kan det lade sig gøre. 

For det virker når jeg tilslutter den en anden stikkontakt. 

Håber i kan hjælpe 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du efterspændt samlingerne på dine ledninger? Det tyder på en løs forbindelse. En anden mulighed er en defekt stikkontakt.


Søren O

Når du måler forskellige spændinger kan det være en løs forbindelse hen til stikkontakt. NÅR du har gulvvarmen tilslutte til den "dårlige" kontakt så bør du måle 0 Volt hvis det ikke virker. 

Der skal så søges bagud hvor strømmen kommer fra for finde hvor de 230 v evt er. 

Men du har vel ikke el gulvvarme tilsluttet til stikkontakt ? Det er ikke normalt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den ledning kontakten komme fra er kun til gulvvarmen og nej det er til gulvvarme pumpen men den går ud i el tavlen og har fået helt ny eltavle og nye ledninger så forstå det ikke 

Som jeg beskriver i mit første indlæg. 

Der skal så søges bagud hvor strømmen kommer fra for finde hvor de 230 v evt er. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Og hvad måler du med ?


Et multimeter f.eks., og så har du vel sat det på AC og ikke DC på omskifteren.

Der er en løs nul der er skyld i det. Ring til ham der har lavet ny tavle


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis