Rengøring af barnevogn der er blevet jordslået.

Hej er der en eller anden, der har et godt råd, når barnevognen er blevet jordslået, vi har tænkt os at male den, har set Leth gøre det i en af hans udsendelser, men skal jo lige have det jordslået væk først, så hvis der er en der ude der har et godt råd til os, vil vi blive taktemmelige.


Med venlig hilsen Arne Nielsen. :?:
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra du mener stoffet i barnevognen ?!? Med mindre den er med træstativ...

Der er et indlæg lige neden under hvor der er en der spørger om at fjerne kælderlugt fra tøj - og hvor jeg også anbefalede at bruge Rodalon.. Det er supereffektivt mod den slags..

Mvh
/Niels
Hej Arne

Jeg står med næsten samme problem som dig ! Jeg har en 2 år gammel barnevogn som er falmet meget, og som jeg derfor gerne vil have malet igen. Je har søgt og ledt overalt for at finde ud af hvordan. Vi kan også huske at have set Leth gøre det, men kan ikke finde ud af hvad han brugte til det. Vores barnevogn er ikke jordslået, men skal altså "bare" have opfrisket farven på stoffet. hvis du kan huske hvordan Leth farvede stoffet eller finder ud af det må du meget gerne skrive til mig !
Mvh Line
Hej Zephirine, mange tak for tippet. Har du selv prøvet at farve en barnevogn? Jeg er nemlig lidt bange for at farven går igennem stoffet og ødelægger mønstret på indersiden af stoffet?

Mvh Line smile
Hej Line.

Jeg har været lige ved :lol:

Jeg er blevet enig med mig selv om at dem, som skal overtage (i mit tilfælde) klapvognen, må tage beslutningen. Indtrækket i min kaleche er nemlig stof og ikke voksdug (eller hvad det nu er de bruger).

Men jeg mener, at det er Leths opskrift, som er på det link. Prøv at spørge om det i bådustyrsforretningen.

Hvis du nu vover pelsen, vil du så melde tilbage om, hvordan det gik?
Annonce
hej igen

Vi spørger hos en forhandler, og så har jeg planer om at tjekke en af leth's bøger på biblioteket !!. men under alle omstændigheder så skal vi have det gjort på den ene eller anden måde !!! for barnet kommer i nevember og vi har ikke planer om at købe en helt ny !!
Jeg skal nok melde tilbage når jeg ved mere !!!

mvh Line
Pøjpøj med det - også den (formodentlig) lille ny skorpion, ønskes af en anden skorpion!
hej Z

nu har vi prøvet at tale med en bådforhandler. man kan kun få acapella farve i grøn blå orange og lign farver. ikke i sort eller grå eller lign. det er kun nogle meget farvestrålende farver.

så har jeg undersøgt div leth bøger men der står ikke noget om at farve kaleche. har bestilt en video med ham som muligvis har hvad vi søger, men jeg er efterhånden bange for at han også farver med acapella farve...

så har jeg spurgt en masse malerforretninger, som ikke kan hjælpe. diverse barnevognsforretninger kendte som ukendte, og de kender ikke rigtigt til en løsning. en henviste til at prøve med tekstil spray maling, men de anbefaler det ikke fordi der kan komme forskellige farve nuancer. så jeg ringede til en panduro forretning, som sagde de havde tekstilspray. da vi kom forbi en anden panduro forretning gik vi derind og spurgte her, og de så meget mærkelige ud for de kendte ikke til tekstil spray maling. men de mente vi kunne bruge maling til silke eller alm tekstil maling som kan pensles på...


Ja det er ikke en nem opgave vi har sat os selv på...

men vi har ca 6 uger endnu inden skorpionen kommer.... hi hi

men jeg skriver når vi har forsøgt med enten det ene eller andet middel !!!

mvh Line
Hej Line.

Det anede mig, at det ikke var så nemt cry

Ved du, hvad jeg kunne finde på, hvis ikke det lykkedes at finde en maling... Jeg kunne finde på at undersøge måder at dekorere det falmede på - sådan lidt ligesom at sætte en sommerfugl på et hul på bukseknæet. Hvordan og hvor meget, kan jeg ikke lige sige dig (kan bl.a. ikke se, hvor slemt falmet den er). Men netop i Panduros kataloger har jeg set forskelligt til at lave pynt på tøj med.

6 uger, siger du. Jamen så rammer den lille skorpion måske ligefrem min fødselsdag, den 3. :lol: :lol: :lol:
hej igen

det var faktisk en meget god ide. det foreslag gemmer vi lige, hvis det ikke går med farvningen.

d. 3. siger du.. hmm det er jo ikke til at vide. termin er d. 12. november, men 14 dage før og 14 dage efter er jo ikke helt unormalt ! nu må vi se hvornår den får lyst til at komme ud og se den store verden.

rigtig god weekend !

Line :wink:
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også