Et energitjek

Hej 

Overvejer at få lavet et energitjek af min lejlighed, for at prøve at se hvor jeg kan spare lidt penge, men også at få en grønnere lejlighed. Har kigget på [LINK FJERNET AF ADMIN] hvor jeg fik ideen. Har netoppet snuset rundt på håndværker sider, pga overvejelse om at få renovere mit badeværelse, men faldt bare over et "energitjek".

Er det overhovedet det "værd" at få lavet sådan et tjek, eller kan man faktisk få noget ud af det?

Mvh Emil

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på siden.

Om du får noget ud af et energitjek, kommer helt an på hvor meget du kender til bygningskonstruktion og isolering. Har du kun "overfladisk" viden om emnet, kan et energitjek være givet rigtig godt ud.

Mere "bygningskyndige" ved godt hvor der er problemer, og hvor der burde gøres noget.


Søren O

Er der ikke lavet en energi rapport på din lejlighed før du købte den? Deri er der flere forslag til energi optimering.


 

Det er tilsyneladende endnu en reklame-tråd. Jeg har fjernet linket i oprindelige indlæg...


Mvh. AllanE

Energi rapport er ikke det papir det er skrevet på da energi konsulenten går ud fra BBR meddeles og ikke lejeheden aktuelle tilstand.

Eksempel

En bolig er opført i 1920 uden isolering 4 etager er vurderet til energiklasser E/F og ligger på første sal.

Energi konsulenten skriver hvis at man isoler med 400mm på loftet og skifter vinduer ud (er et år gammel lavenergi ruder ) + nogle andre ting, så vil man kunde spare mere aktuelle forbruget er.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis