Bi måler

Hejsa...

Jeg har et anneks hvor jeg gerne vil have monteret en bimåler!

tilgang til anneks er følgende: 1x 230v 13amp og 1 x 380v 16amp

Nu vil jeg gerne have målinger på hele annekset forbrug og det jo simpelt nok at alle facer ind/ud samt nul. Men den bimåler jeg gerne vil have tilsluttet kan måle med 2 forskellige diplay og seperat måling og det fordi jeg gerne vil have selve varme installation aflæst selvstændigt, så hvorledes skal opbygning være på denne måler??

bimåler 2x230v/400V 3x10(100amp)

se venligst billed 

Hejsa... Jeg har et anneks hvor jeg gerne vil have... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, den måler, du skriver om, er kun til brug som en måler med mulighed for to tariffer. Du skal have to målere for at måle to brugsgenstandes forbrug hver for sig.


fase

Og jeg vil altså også holde på at den kan tage ligesom alle andre bimålere på markedet, 380V og måle alle former for gennemgående strøm op til 100amp igennem sammenlagt.

Der bimålere på markedet der 3 facet med mindre amp gennemgang! og 3 facer er i min verden strækstrøm/ 380V...og jeg kommer næppe op på 100amp sammenlagt, da der kun er 2 forsyningsledninger 1x230V og 1x380V, som der skal måles totalen på:-)

Skal du have målt et samlet forbrug eller skal du have målt to forbrug hver for sig? Din snak om måleren er 3 faset og at du aldrig kommer op et forbrug på 100A, har ikke noget med sagen at gøre.


fase

Nu står jeg sku lidt af....min lille hjerne er forvirret!...

Hvis jeg indkøber 1 fase måler og 3 fase måler og har denne måler som hovedmåler, kan denne her så ikke få tælling fra de andre målere i 230Vac for oven?? 

Altså således at denne her måler hovedforbrug i T0 og for forbruget tælling fra de andre målere via 230v i T1??..

jeg skal bare lige være helt sikker på om det muligt eller helt skrævt!...når i snakker tariffer!

Du kan ikke få hovedforbruget talt på T0 og forbruget fra de andre målere talt på T1. Når vi taler om tariffer betyder det, at du f.eks. i tidsrummet mellem kl 17 og 20 betaler en højere pris for strømmen. Elværket sender så en impuls til måleren om at tælle, så du kommer til at betale mere for strømmen i det tidsrum.


fase
Annonce

Godt så langt så godt...nu min hjerne med igen:-)

Jamen så det jo bare at få installeret de andre målere:-)

takker for svar:-)

Ja, gå bare i gang :-)


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis