Zinkanoder tærer uregelmæssigt

Kære folk i Lds, 

Jeg hedder Ali, og har i sommers købt en 30 fods stålbåd med volvo penta indenbords motor. Jeg skulle flytte havneplads vha en vognmand som kunne tage den op. Da båden blev taget op kunne jeg se, at de to zinkanoder til skroget var tæret til hvad jeg vil sige er 10 procent af oprindelig størrelse. Resten af anoderne til ror og skrueaksel osv tærede i almindelig fart. Ifølge sælger skulle der være monteret nye zinkanoder i april 2018. Er der tale om galvanisk tæring? For det undrer mig at kun anoderne til skroget er tæret så meget. Jeg mistænker tidligere ejer for ikke at have skiftet dem samme tid som anoderne til skroget. Desuden så jeg at da båden blev taget op, at der var knopper på skroget under vandet på en størrelse af ca 3-5 cm i gennemsnit. Det var ikke rustblærer eller væskefyldte, men mere som om det bare var stålets naturlige form. 

Det blev noget af en roman, men jeg håber at der er nogen der kan hjælpe med deres viden

På forhånd tak

Ali 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lad os se nogle billeder, Ali.


Finnband

Hej Finnband. Jeg fik kun set bunden af den da jeg skulle få den flyttet fra en havn til en anden. Jeg fik to min meget store ærgelse ikke taget nogle billeder. Har du eller andre, på trods af det, et bud på hvad årsagen til mit beskrevede problem kan være?

Mvh

Ali

Mon ikke dine anoder er for små i forhold til det emne de skal beskytte.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis