Hvordan ombetrækker man en sofa ????????

Vi har lige købt 2 gamle brugte sofaer med bøgegavle og hynder, men de kunne godt trænge til nyt betræk. Jeg kunne godt tænke mig at gøre det selv men har aldrig prøvet ............ kan nogen hjælpe ????Har endnu ikke købt stof - bor i Århus

:roll: Hilsen toffee
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er hynderne i ordentlig stand ?? er de hårde nok og ikke siddet i stykker ??

Hvis de er Ok så skal du bare sy nogle betræk som dem du allerede har !
Altså igang med at sprætte syningerne op på en bund og en ryg for at se på hvilke dele betrækket består af.

Så er det "bare" at sy nogle tilsvarende.

Jeg har købt møbelstof i en butik i Åbyhøj, Århus for kort tid siden, i sommers.
De har et stort udvalg til rimelige priser fx rest varer fra Kvadrat osv.
Butikken hedder "up to date" eller lignende og ligger på Silkeborg vej i syd siden af vejen nr 239 eller der omkring.

De har også lynlås tråd osv.

MVH Njord
Hej

jeg kender en møbelpolster som er absolut rimelig med sine priser. Hvis det er nogle møbler som du gerne vil have i mange år og som du vil ofre godt (læs dyrt) stof på vil jeg anbefale den løsning.
Hvis du vil lave det selv findes der gode bøger om emnet på biblioteket.

mvh Anders Kruse
Netop kvalitets stoffer kan man købe meget billigt ca 1/3 del af hvad der er normalprisen hvis man kan finde en rest ( de har i hele ruller ) man kan lide... Selve sy arbejdet er afhængig af måden det er syet på ofte også til at klare. Det er langt værrere når der er faste stofbeklædte dele i sofaen..

Venligst Njord 8)

MVH Njord
Hej Anders

Hvad er rimelig pris ?? Kunne man evt. selv komme med stoffet ??
Det er selvfølgelig et stort arbejde at ombetrække både en 2+3 sofa men nu vil jeg lige undersøge hvad det koster, for der går jo meget stof til.

Hilsen Toffee biggrin
Hej igen

Prisen afhænger af mange ting så det er meningsløst at gætte på, men en chesterfield højrygget stol koster incl alt (godt stof) 3500 til 4000 incl moms.
Det er klart at de møbler man lader en professionel ombetrække skal være bevaringsværdige eller have affektionsværdi for én. Det er ikke vejen til billige møbler, der er Ikea o.l. bedre.

mvh Anders Kruse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis