Hvordan gør jeg en vandslange helt tæt?

Hej. 

Jeg har forbundet 2 vandslanger til ny opvaskemaskine , har lagt mærke til meget mikro små dryp med ca 10 sek mlmrum og har prøvet at skrue af og på igen.. 

Alt andet er helt tæt ! 

Jeg har noget paksnor liggende i vlrktøjskassen  efterladt fra en vvs mand, men har ikke sådan noget salve..Er det løsningen med snor og kan det evt bruges uden ? Hvordan gør man? 😶

Tak 😎

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.  Jeg har forbundet 2 vandslanger til ny... Vis hele indlægget
68 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har du en løsning på det problem, Østerbro2019 stiller som opgave til andre? Svaret skal være helt konkret og uden "sjove" forslag, og så løsningen på ingen måde kan angribes. 


fase

Ik jeg gider diskuterer det men ganske lovligt at forlænge en slange. Alt det andet forholder jeg mig ikke til. Men når det så er sagt, ja så er der nogen der ikke vil forstå, eller bedrevidende. Men også dårlig rådgivning en gang imellem..

Jep, S.Fabrin som sagt tykkere pakninger, man kan jo se der ikke er mere gevind at spænde på = revnede omløbere.

Så må der jo findes en anden løsning. Normalt er en pakning nok. Havde det været min opgave ,og jeg ikke ville ofre en slange, ville jeg skære forskruningerne af og samle med et samleled og spændebånd.


fase

Hej alle. 

Ja, wow, jeg ved ikke hvad jeg skal sige men der er ikke brug for at undskylde til mig men tak Jacob fordi at du kunne se det fra min side. 

Natur skrev den 21-01-2019 19:41:59

Hold da kaje.. at købe noget "lort" i Silvan - hvor der garanteret ikke er spurgt om noget relateret.. og så "svine" hjælpere.. herinde??  Jeg ville sige til "trådstarter"  
- start med at spørge pænt, og når du får råd om at det er "røv" det du vil lave.. så vær "ydmyg".. men det ord kendes nok ikke af ham - og ikke af dig @jacobn??

 Hej Natur, jeg har gjort mit forarbejde og undersøgt det som jeg skulle købe inden og selvfølgelig også fået hjælp nede i Silvan da jeg altså skal bruge over 3 meter slanger og dette har været den bedste løsning for MIG.  

Jeg har spurgt meget pænt vedr. hvordan jeg kan forbedre en meget konkret og forhåbentlig ret simpel situation men i stedet for at hjælpe og komme med forslag (tak igen til dem som også kom med ægte forslag) , bliver jeg overfuset med at min eksisterende løsning  er 'røv', 'fusk' osv. i frække vendinger det mener jeg bare er grimt og ubehageligt og der er andre måder at sige ting på  - men måske er der bare nogle som skal føle sig som eksperter på alt. 

Natur skrev den 21-01-2019 19:53:59

Fint..   
@ LL! - materialer er IKKE dårligere i Silvan..  MEN hvis ikke man kan spørge korrekt - kan man IKKE betjenes korrekt!..

 Så vidt jeg husker var du ikke med mig i Silvan og du har overhovedet ingen idé om hvad jeg har spurgt om eller hvem jeg har talt med. 

S. Fabrin skrev den 21-01-2019 20:17:01

 De er heller ikke dårligere i byggemarkederne end andre steder. Jeg tror, at tingene er ved at løbe af sporet, fordi de råd, der er givet, bliver mere eller mindre afvist som dårlige råd og med den begrundelse, at det koster penge at lave det som foreslået.

Jeg har aldrig sagt at de er dårlige råd, jeg har protesteret imod den behandling og tone når jeg gentagne gange har sagt at jeg søger råd pt. vedr. hvordan jeg kan tætne de to slanger - THAT'S ALL. Så må man komme med svar på dette og som sagt gerne sige at man aller mest synes at de bør udskiftes helt, men ikke kun sige det sidste - det er da ret irriterende - forestil dig at du havde købt en bil og havde fået et fladt dæk og bad om hjælp til at lappe hjulet , og så fik at vide det bedste  bare  ville være at købe et nyt hjul. JA OK , det tror jeg de fleste nok godt kan tænke sig til, men det var nu ikke det som spørgsmålet gik på.

 Endvidere er de givne råd blevet opfattet som chicane og mobning. 

Jeg har aldrig brugt de ord, jeg har dog svaret at jeg synes tonen er utilfredsstillende.

Når der skal gives råd om forskellige opgaver, er det sommetider næsten med bind for øjnene. "Jeg glemte lige at fortælle, at xxxx" eller et af de første svar er: "Kunne du lægge et billede af det du spørger om ind, så det måske var lettere at se, hvad det drejer sig om". 

Der ER lagt billede ind.


Jacobn skrev den 21-01-2019 20:20:42

 Næ, det starter i denne Tråd, hvor Østerbro2019 beskriver en dårlig oplevelse på Facebook vedrørende spørgsmål om tilslutning af maskinerne. Derfor synes jeg det er trist hvis denne side ikke er bedre. Normalt er det min oplevelse at folk på LDS er hjælpsomme og kommer med gode løsningsforslag. 

Ja, jeg flygtede fra Facebook fordi man fik hånende svar og i den anden tråd var jeg meget glad for de hjælpsomme svar!


At en venlig henstilling bliver vendt til et "angreb" på mig finder jeg både chokerede og fuldstændigt uacceptabelt.

Helt uacceptabelt.


 

S. Fabrin skrev den 21-01-2019 20:31:35

Har du en løsning på det problem, Østerbro2019 stiller som opgave til andre? Svaret skal være helt konkret og uden "sjove" forslag, og så løsningen på ingen måde kan angribes. 

 Man må gerne komme med sjove forslag - sæbe var da sjovt og jeg har ikke haft nogle indvendinger. Men hvis du gerne vil twiste alt hvad jeg siger og komme ord i min mund så gør du bare det.

LL1 skrev den 21-01-2019 20:32:16

Ik jeg gider diskuterer det men ganske lovligt at forlænge en slange. Alt det andet forholder jeg mig ikke til. Men når det så er sagt, ja så er der nogen der ikke vil forstå, eller bedrevidende. Men også dårlig rådgivning en gang imellem..

 Man kan sagtens forstå og stadigvæk ville forbedre den første løsning. Men det er der åbenbart nogle her som bare ikke vil acceptere og så er man åbenbart stemplet som 'een som ikke vil forstå'. 

I alle tilfælde, tak for hjælpen og ha' en god aften

Mvh

May



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LL1 skrev den 21-01-2019 20:38:56

Jep, S.Fabrin som sagt tykkere pakninger, man kan jo se der ikke er mere gevind at spænde på = revnede omløbere.

 Der er - som allerede sagt - stadig gevind tilbage på den ene (den som er utæt) og jeg har allerede forklaret at jeg ikke har styrke nok til at dreje den helt op..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har med undren læst tråden og set den besynderlige udvikling. Hvis man går helt tilbage til de to-tre første indlæg, har Du allerede der kløerne fremme. Du har fra begyndelsen fået to relevante forslag. De slanger er IKKE beregnet til pakgarn. Læg to skiver gumme under eller allerbedst - tag en krop urtete og ring til en fagmand.


 

En samling er i min verden et svagt led... og i dette tilfælde et svagt led der kan undgås ved at købe en lang slange. Synes ikke at jeg kan finde hvor du skriver andet end at det nu engang bare er den bedste løsning at gøre som du gør uden egentlig begrundelse. Skal selvfølgelig ikke diktere hvad du skal gøre, men jeg ville se grundigt på muligheden for en lang slange. 

Du skriver andetsteds i tråden at det er et gør det selv forum hvor hovedparten af de foreslåede løsninger er suboptimale. Det er efter min mening forkert. Ingen af dem du løber hovederne sammen med herinde (og ja, måden nogle af dem bærer sig frem kan for den uindviede godt virke en anelse hovski snovski), ynder at levere løsningsforslag der fraviger acceptable normer for håndværk. Hovedparten af tvivlsomme “det er vel godt nok”-løsninger lægges efter min mening på bordet af hovedsageligt nyankomne der fisker mere efter accept af deres egen ide til en løsning end egentlig rådgivning om den bedste løsning. 

uldal skrev den 22-01-2019 08:40:14

Jeg har med undren læst tråden og set den besynderlige udvikling. Hvis man går helt tilbage til de to-tre første indlæg, har Du allerede der kløerne fremme. Du har fra begyndelsen fået to relevante forslag. De slanger er IKKE beregnet til pakgarn. Læg to skiver gumme under eller allerbedst - tag en krop urtete og ring til en fagmand.

 Jeg har overhovedet ikke 'kløerne fremme', der er intet galt med de forslag som f.eks. at bruge sæbe (som en anden sagde man ikke skulle bruge alligevel), ikke at bruge snor, at bruge tykkere pakning eller sætte en ekstra een i osv. Ingen af de forslag har jeg haft noget i mod eller sagt noget om og har også spurgt ind til nogle af dem for at vide mere. Jeg har også takket for dem. 

Jeg har derfor ikke brugt pak-garn og gik bort fra det på baggrund af forslaget herinde om kun at fokusere på tætningen, så jeg ved ikke du må ha' læst tråden på en speciel måde.

Det er faktisk ret utroligt at nogle herinde bare mener at jeg skal acceptere at blive tiltalt som udøvende løsninger som er "fusk, røv" og  blive tiltalt på en nedladende måde , men når jeg fra-beder mig disse dum-smarte kommentarer og appelerer til at svaret mest af alt omhandler hvordan jeg bedst tætner de to slanger sammen , så bør man altså også acceptere dette.

Jeg har faktisk ikke brug for kommentarer fra dig om at jeg skal drikke urtete (sjovt nok at du lige nævner kløer og urtete, er du måske lidt sexistisk også?).

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis