Køkkenvask løber meget langsomt inkl. Billede

Hej. Jeg har en køkkenvask som jeg har store problemer med. Jeg har renset det med et afløbsrense bånd og en højtryksrenser, der er fin gennemgang når der er tryk på. Men når vi bruger vasken almindeligt løber vandet meget langsomt. Under vasken ser det således ud

Jeg håber på jeres hjælp 🙏. God aften

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den nederste del af afløbet er et "U" som kan skrues af med to omløbere (vandlåsen). Jeg vædder på at der er masser af "snask" dér (stil et fad/en spand under når du piller den af).

Og når den alligevel er fjernet, kan du rense de andre rør.

Meget nemmere end højtryksrens mm.


Jeg synes ikke, at jeg kan se noget overløbsrør fra vasken, så den kan få noget luft derfra?


Kurt B. Andersen

Det skal der så heller ikke være, det du snakker om er en overløbsrist. Men der skal selvfølgelig være et udluftningsrær monteret et sted i systemet hvor afløbet tager luft ind det er normalt placeret sidst på afløbsstrengen

Tak for jeres svar. @kurta, med overløbsrør, tænker du så på det overløbsrør der er hvis der kommer for meget vand i vasken?

@mfrost jeg er næsten sikker på at det er et luft problem. Det mærkelige er bare at det har virker fint, men overtid begyndte den at "klonke" "klonke" mere og mere og nu er det så helt stoppet.

Annonce

Det tyder på en prop langt nede i systemet - måske dér, hvor hovedledningen forgrener sig ud til køkkengrenen under huset. Dér er du sikkert ikke nået til med højtryksrenseren. 


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Enig det er længere ude i systemet der er en prop.....

Det undre mig bare at det skulle være en prop, da jeg både har haft højtryksrenser og rensebånd igang.


Hvis man kigger på tegningen er der kun problemer med afløbet ved A. B er i bryggers og her løber vandet helt fint.


Endnu engang tak for svar. Der er mange kompetente hoveder herinde

Der er propper som hverken højtryk eller almindelige rensebånd kan klare.

Du er nok nødt til at betale en prof som har den helt store møghund af en motordrevet rensespiral med indbygget varm højtryk.


jeg ville nok have en industrispuler med ca. 800 bars tryk

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis