Vindue i skillevæg

Hej LDS'ere!

I forbindelse med at jeg skal bygge nogle skillevægge i gips, vil jeg installere et enkelt vindue, for at få lidt mere lys ind mellem rummene.

Jeg er dog i tvivl om hvilket vindue som bedst gør sig til formålet.

Spørgsmålet er om et "almindelig" fastkarmsvindue egner sig til at være installeret indendørs, eller om det vil se "sjovt" ud med aluramme osv. Derudover er jeg i tvivl om der så skal være not i det vindue.

Alternativet er vel at få selve ruderne fra en glasmester og så bygge rammen selv, men her er jeg helt på bar bund, både ift hvilke materialer og værktøj jeg skal bruge, såvel som fremgangsmåde.

Hvad ville I gøre?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tager jeg fejl eller kan du ikke få en fastkarmsvindue i træ?  

Den skal jo også have den rigtige tykkelse. 

Det simple er jo 4 brædder skåret sammen i en firkant. og 4 lister sømmet i rundt tæt ved den ene kant. Et stykke glas i og igen 4 lister på den anden side. 

Skal det være rigtig fint så kommer der en lille pølse linole kit på listen inden glasset / listen presses ind, og det glattes jævnt op imod glasset.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for jeres svar. 

Jeg endte med bare at bestille selve ruden, og så bygges en træramme som beskrevet af ev elmand. Dette fordi det virkede som den rigtige løsning, bl.a. fordi almindelige udendørs vinduer ikke er symmetriske - de har som bekendt en yder- og en inderside.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis