hjælp til terrændæk

Hej. 

jeg har tidligere lavet en tråd omkring nyt terrændæk og konstruktionsfejl, grundet plast. se evt her. https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/221010 der var byggesagkyndig ude og sige alt skulle laves om, der blev indgået forlig med advokater og så gik mureren konkurs.  - der var forøvrigt ikke lagt et ekstra lag rionet i efter plastikken   

Vi står nu og har selv brækket alt op igen og fjernet alt isolering samt leca nødder i voldsom grad. 

Jeg vil gerne i gang med at ligge isoleringen korrekt igen, så jeg hurtigst muligt kan få støbt. Jeg tør af gode grunde ikke gå dybere(kampestenssokkel) og derfor må jeg gå lidt på kompromis med enten det kapillærbrydende lag(leca nødder) eller selve isoleringen. 

Der skal 100 mm flydebeton på. og jeg har ca 47 cm i dybden fra det eksisterende gulv.

Hvordan ville i bygge gulvet op, så det bliver mest korrekt.

150 mm leca nødder

220 mm isolering S80 sundolitt plader. 

100 mm beton. 

eller.

 70 mm leca nødder

300 mm sundolitt s 80 plader

100 mm beton.

på billederne har jeg i første omgang bare skubbet lecanødderne til side, så det var lidt overskueligt. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville lave det helt uden lecanødder. Men nu har du dem på pladsen og så kunne 70 mm være en god løsning. 

( Jeg var lige ved at skrive at du har dem gratis på pladsen, men der er vel ligesom at smide salt i et sår )


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

jøsses, den tråd kan jeg godt huske. Tak for updaten. Mureren må da have været helt væk.

Jeg er ikke VVS'er, men bare det at han har lavet en samling med henblik på at støbe den ned, lyder for mig som at din VVS'er har været næsten lige så langt væk som din murer

Jeg ville også lave det uden leca, men 300mm isolering er jo også fint.

Held i uheld at der ikke var rionet i betonen, nu da du skulle hukke det op igen ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bemærk, at hvis du ikke laver kapilarlag, så trænger fugten eventuelt i isoleringen. 

Selv om producenterne mener, at EPS er kapilarbrydende, så taber det stadogbæk den isolerende evne. Dvs. lambdaværdien stiger. 

230mm EPS80 svare til de 300mm alm.Eps.

Så få etableret dit kapilarlag, og brug EPS80, det er min anbefaling. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis