Oplysninger om denne kompressor

Hej 

Jeg søger informationer om denne kompressor, skal bruge den til sandblæsning men sælger kan ikke oplyse hvor mange HK den har eller hvor meget luft den giver pr/min

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke få ejeren til at tage tid, hvor lang tid det tager at pumpe op i tryk eks fra 0 til 10 bar..

denne her kunne jo godt ligne, men ikke helt

https://kjauktion.dk/da/lot/sview/lot/53520

Hvad tænker du om den stenhøj jeg linkede til i din anden tråd ?

Jeg har en magen til en 5,5 hk, den passer fint til at sandblæse, har lige sandblæst klippeskjoldet til havetraktoren, helt ned til ren metal.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej igen

Den anden du linkede til har ikke svaret endnu, hvor længe er den du linkede til om at fylde tanken, kører den næsten hele tiden under arbejdet med den?

Mvh. Brian

Hvis den er magen til min giver den godt 600 liter i minuttet.

Så det burde tage knap 5 minutter fra 0 til 10 bar med en 300 liters tank.

Ja min køre hele tiden når jeg sandblæser, den kan holde et tryk på 7 bar, når jeg køre kontinuerligt med sandblæseren.

Min kompressor starter ved 8 bar og slukker ved 10 bar.

Jeg har ingen trykregulator på ud til sandblæseren, så når jeg starter på 10 bar bruger den jo mere luft. Så jeg burde jo egentlig, have en trykregulator på.

Men nu er det jo også forskelligt hvad sandblæsere bruger af luft, min er hjemmelavet, og af typen der har tryk på sandet, dysen er med et 3mm hul (hårdmetaldyse) så der er snæk på når så meget luft og sand, kommer ud af det lille hul.

Tager jeg en 1mm plade, og holder sandblæseren det samme sted i et minut , er der hul i pladen.

Så bruger jeg endda strandsand, som jo har runde korn, og ikke så effektiv som rigtig kvarts sandblæsesand.

Jeg bruger strandsand fordi det er billigt, og så laver det en lidt finere overflade, lidt som glasblæsning.

Jeg køber en klat strandsand hos den lokale vognmand, og en varm sommer dag spreder jeg det ud på fliseterassen, så er det tørt på en dag, hvis man lige vender det lidt rundt en gang imellem.

Så er der jo så folk der mener, jamen der er jo salt i strandsand, det tror jeg nu ikke der er, jeg har haft en kasse med strandsand stående i mit uopvarmede skur siden i sommers, og sandet er stadig knastørt, var der salt i ville det have trukken fugt.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg skulle gerne køre med et jævnt tryk på ca 6-7 bar så jeg skal jo have en trykregularor på

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis