Radiator virker ikke. Brud på slange

Hej derude,

Vi har i huset de sidste par dage oplevet at have problemer med at få ordentlig varme på radiatorerne.

Vi har skruet helt op på samtlige radiatorer og gulvvarme og de alle virker svagt. Dog er der en næsten ny radiator i et af værelserne som fungere upåklageligt. 

Jeg har prøvet at lufte dem ud og motionere ventilen i dem alle uden held. 

Inden jeg gik i seng igår fyrede jeg op på alle radiatorene og da jeg vågnede var flere af dem slukket selvom de stod på 8. 


Jeg opdagede så at der er hul på en slange (se billede). Kan det være problemet eller hvad tænker i?

På forhånd mange tak!

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kommer der varme på radiatoren, hvis du fjerner termostaten på dine radiatorer? Hvis der ikke kommer varme, skal du fjerne termostaten og pakdåsen (der kommer lidt vand ud). Derefter en tynd skruetrækker og stikker den ind på membranen og motionerer den lidt, så den kommer løs fra sædet, så skulle der gerne komme varme. Der er formentlig vand nok på anlægget. Sådan cirka 1-2 bar, 10 - 20mVS


fase

Så vidt jeg kan se er der ikke tale om en utæt slange men derimod afløb fra overtryksventilen på varmtvandsbeholderen. Det kan ikke have noget med jeres manglende varme at gøre. 

Udførelsen er dog lidt problematisk da man skal kunne se hvor meget der drypper fra overtryksventilen.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mange tak for jeres svar. Det vil jeg prøve med det samme så skriver jeg lige når det er testet.

Nu har jeg først prøvet at pille termostaterne af for at se om der kommer varme på.

Det gør ikke nogen forskel om termostaten er lukket eller står på 5 når man tager den af og på vel? Jeg har nemlig slukket for den inden jeg piller termostaten af.

Jeg har skruet pakdåsen ud. Den er nem nok og trykke ned og der kommer vand op når jeg trykker men stadig ingen varme? Se billede 

Har du tjekket om der er tryk nok på dit anlæg? Der skal være 1-2 bar som Fabrin skriver.


Søren O

Jeg har ikke noget manometer siddende. Tror jeg får fjernvarme direkte fra anlægget?

Nu har jeg prøvet at sætte pakdåsen på igen men ventilen bliver skudt op af trykket? Det er blevet umuligt at få ventilen til at blive siddende i pakdåsen.

Tror pakdåsen er i stykker. Jeg har prøvet at sætte en anden pakdåse på og radiatoren er stadig kold. Andre bud?

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis