Isolering af gulv i gammelt hus

Hej med jer

Min mand og jeg overvejer at købe et gammelt husmandssted bygget i 1857, hvor gulvene er isoleret i dele af huset med gulvvarme, men hvor køkken, stue og soveværelse (sandsynligvis) er uden isolering og hvor vi godt kunne tænke os at isolere og lægge nyt gulv - mit spørgsmål er så, om nogen herinde har et bud på, hvad det skal koste at få lavet og evt har erfaring med at gøre det selv? Der er ca 30 kvm køkken alrum, 15 kvm værelse og 25 kvm stue, så i alt ca 70 kvm. 

Mvh Louise

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et almindeligt gulv er dyrt - et gulv der også tager hensyn til husets karakter og stil bliver meget dyrt.  

Spøg til side - du bliver nødt til at komme med flere oplysninger, men jeg kan ud fra egne erfaringer garanterer at et hus fra 1857 som gør-det-selv projekt vil som minimum koste sved på panden:  

A: Hvad er tidsrammen?

B: Hvilken opvarmning påtænkes?

C: Hvor meget gør-det selv er realistisk?

... dette var bare de indledende spørgsmål, men der bliver med garanti flere efterhånden som omfanget af opgaven kendes.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mange tak for dit svar   Jeg går ud fra, at der er trægulv under linoleum/tæpper og så nok et hulrum med luft - så der skal muligvis graves lidt ud og så isoleres og evt støbes og så havde jeg tænkt et gulv af lamelplank til sidst. Der er fjernvarme i huset, så gulvvarme er ikke nødvendigt. Vi kan nok selv brække op, men resten skal der nok håndværkere til evt kan vi assistere...I stuen ved siden af er der støbt og gulvvarme under et klikgulv, så halvdelen af huset er lavet... Tidsrammen er nok et par måneder, håber at kunne få det lavet inden indflytning...


De gamle gulve ligger sandsynligvis på strøer, men da de tilstødende rum - som jeg forstår din beskrivelse - er renoveret senere kan de sandsynligvis fjernes i rummene der påtænkes renoveret.

Den konstruktion taler for at undlade betonlaget, men lægge gulvplader direkte på isoleringen som underlag for det endelige gulv - husk lige korrekt dampspærre.

Skal der graves, så grav et spadestik dybere for at få en tidssvarende isolering - svineriet er det samme.

Angående tidsrammen - gang det med 2  (Jeg taler af erfaring. Der kommer med garanti en slæde på tværs).

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis