Ophæng af bordplade på tynd væg

Gode råd og kreative forslag ønskes ifm ophæng af mindre bordplade som skal fungere som cafébord. De med rødt markerede side- og bagplader af træ som bordet skal monteres på er ikke massive men kun ca. 1.5 cm tykke. Bordpladen måler ca 110x60 cm.

Er det muligt at lave så det holder?

/Søren

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er vel spærtræ på hver side af vinduet på billedet? Et par vinkelbeslag på her, så kører det

Elektronikteknikeren

Når jeg banker på det lyder det ikke massivt.  Og der er også sat et stykke træ på bunden af spærret. Så derfor tænkte jeg ikke at der var spær. Selvom det lyder mærkeligt 😏

Det kan jo være at der er sat gips eller mdf udenpå så der er en glat overflade at male på, men du skruer jo ind i træet bag ved. Prøv med 30-40mm lange skruer.

Elektronikteknikeren

Har du tænkt over vinduet skal kunne tippes rundt når det skal gøres rent

Er det et vindue med nødåbning 

Det kan stadig åbnes 👍😊

Annonce

Umiddelbart ville jeg nok montere lister, som bordpladen lægges ned ovenpå. Så skal du have fundet ud af, hvad disse 15 mm plader er lavet af. Er det gips, skal du fastgøre listerne med plugs, som ekspanderer på bagsiden. Er det træ, vil skruer kunne holde uden videre, idet trykket på listerne jo vil være direkte nedad, og der behøver skruer faktisk ikke at være ret store for at kunne holde.

Kurt B. Andersen

Altså der er med 100% garanti spærtræ på begge sider af vinduet, så det er bare at have træskruer der er lange nok til at nå ind i træet.

I stedet for plugs i en gipsskal.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også