Koldt hædrende opoxy til glasfiber på båd

Hej med jer,

Jeg har flere gange set koldt hærdede epoxy nævnt her på forummet, men når jeg forsøger at finde produkter kommer jeg til kort. Er der nogle der kan nævne nogle koldt hædrende epoxy mærker?

Lidt baggrund: jeg skal lave en større glasfiber reparation at bænkene og gulvet i cockpittet på min båd, men jeg vil gerne lave det inden det bliver 15-20°. Jeg har læst at man kan købe epoxy, der hærder ned til 5°, men har ikke kunne finde dette. 

Jeg er bekendt med sikkerhedshensyn osv. Og selvom jeg aldrig har arbejdet med epoxy og glasfiber før, så har jeg - ud over det research jeg allerede har lavet - tænkt mig at forbere mig ved at lave nogle forsøg med glasfiber lægning inden jeg begynder på selve båden.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

HF Marine har det du efterspørger. Der er en hurtighærder til West System der virker ned til 5 grader. https://www.hfmarine.dk/produkter/epoxy-1/west-system-epoxy-1/hærder-205-c-5-00-kg-detail

Hej Bjor,

Tak for svaret! Denne hærder altså på 5-7 dage ved min. temperatur af 5°. Er det korrekt?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis du følger sælgers anvisninger er det godt.

Epoxy kan hærde ved ret lave temperaturer, men det går langsommere.

Det skal bare være tørt og helt rent, og læs brugsanvisning.

Lav nogen prøver først, så du får lidt øvelse. Og du kan med fordel blande små portioner så får du mindre spild. Spørg ved H F Marine - de har alle fidusern - hvis du køber hos dem.



To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også