Meget dyr elregning

Ville lige hører om nogen kan hjælpe mig med et spørgsmål til min meget dyre elregning.

Vi bor til leje på en gammel gård vel nok omkring 300 kvm. Vi har pillefyr ( Baxi) og en metro vandvarmer , der kører på el når fyret er slukket og så i vinterhalvåret kører den på fyret.  

De sidste par år er ungerne så flyttet hjemmefra og jeg har så undret mig over at vores elregning fortsætter med at være kæmpestor (2700 kr pr mdr, de sidste mange år)

Så det sidste år har jeg prøvet at checke vores forbrug og har fundet ud af, at når vandvarmeren er på el, bruger den rundt regnet 20 kWh i døgnet.( Kan se det på, at vi bruger 20 kWh mindre i døgnet, når vandvarmeren ikke er på el) 

Det er kun min mand og jeg der bor her nu og vi tager helt almindelig korte bade,skyller af i løbet af dagen osv.  Vi er ikke specielt slemme i den retning.

Jeg kan oplyse at min mand fylder vand på fyret ca. 2 gange om ugen, da det konstant mister vand, hvilket undrer mig, da jeg mener at have hørt at det skulle man gøre et par gange om året!

Mit spørgsmål er så. Kan det virkelig passe at vandvarmeren bruger så meget el? Med det forbrug vi har af det varme vand? 

Jeg godtog det bare da alle ungerne boede her, at strømforbruget var så højt, fordi jeg ikke kunne se, at jeg kunne ændre det, men nu sætter jeg godt nok spørgsmålstegn ved det? 

Håber der er noget der kan svare på dette.

Mvh. Lena

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på siden.

Når i tænder for strømmen til el-vandvarmeren, skal i samtiden lukke for cirkulationen af "radiatorvandet" til varmtvandsbeholderen. Ellers afkøler "radiatorvandet" e-vandvarmeren, og det kan blive rigtig dyrt.

Der må være en utæthed i jeres centralvarmeanlæg. Når i fylder vand på 2 gange om ugen, er der hele tiden frisk vand på anlægget, og så er der sat gang i tæringen på hele anlægget - det ruster simpelthen op indvendig fra. Det er meget vigtigt at få anlægget tæt. Den side af sagen må hænge på ejer.


Søren O

Hejsa...

jeg vil sige med en elregning på godt 32500Kr om året for 2 personer lyder sindssygt!, godt nok har i mange kvm, der skal opvarmes, men varmeregningen er vil ikke med her, da i bruger træpillefyr til opvarmning!...

Jeg er selv udlejer og har et træpille centralvarme anlæg supp. med solvarme til centralvarmen lige godt 225kvm ialt og det forbruger alt efter året/vinteren 10-12 tons træpiller årligt! og der ingen elopvarmning af brugsvandet!...

De 2700 kr må være kvartals og ikke måneds beløb..................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Hvis vvb´en kontinuerligt bliver opvarmet som "en radiator" med vedvarende gennemløb af kedelvand om vinteren (og om sommeren), er det bestemt en fordel at få monteret vvb-prioritering, hvis styringen kan understøtte det.  

Har du prøvet at slukke for el til vandvarmeren, så der kun er tændt for strømmen uden for fyringssæsonen. I skal også have fundet den utæthed på centralvarme systemet. Der må være en pæn utæthed. 


fase

Tak for svar... har fået slukket for el’en nu ,når den kan køre på fyret! Vil tage en snak med udlejer om der er noget der kan gøres, da jeg kan se , at det også i andre mening,  er enormt højt vores forbrug. Tak for svar 😀

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis