Er det godt håndværk at montere 2 vinduer ovenpå hinanden?

Jeg har 2 vinduer (faste karme). Vinduerne måler 208,8 cm x 58 cm og har 3 sprosser (= 4 sektioner). 

For at udnytte udsigten bedst, vil jeg gerne montere dem horisontalt ovenpå hinanden. Der er tale om kvalitetsvinduer af plastic, med 3-lags energi spare glas.

Jeg ved at der skal være ca 10 mm mellemrum for at gøre plads til bagstop, isolering, fugestop med mere. 

Mit spørgsmål går på, om det er godt håndværk at montere dem horisontalt ovenpå hinanden eller om det vil give meget stor risiko for fugtindtrængning ind i den horisontale samling. Jeg håber selvfølgelig, at det er godt håndværk, men jeg vil gerne høre fagfolkenes mening. Jeg håber meget at der er nogle, som har lyst til at svare, da det har givet mig en del hovedbrud.

Mvh Jacob

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det tror jeg ikke der skulle være noget i vjeen for. Du skal bare være opmærksom på, at få sat en eller anden læbe eller lignende på underkanten af det øverste vindue, så vandet ikke kan løbe direkte ind i fugen mellem vinduerne.

Ja, jeg tænker at du skla have en eller anden form for smal liste, enten af zink eller aluminium, til at sidde nederst på det øverste vindue, så når vandet løber ned af vinduet, så bliver det skubbet lidt ud fra den fuge der er mellem de to vinduer. Lidt ligesom en lille bitte sålbænk som man normalt har under vinduer.

kunne man ikke forsegle de 2 flader sammen med silikone så den er helt tæt,

Jeg ville fuge med en god fugemasse, mellem de to vinduer, så det bliver tæt.

Det er jo ikke ualmindeligt at sammenbygge vinduer, så måske findes der gummilister eller andet der er beregnet til formålet ???


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Hej til jer der har bidraget med svar - tak for de svar der er kommet indtil videre.

Du skal bare give dem godt med god og velegnet fugemasse inden du skruer dem sammen. Kør gerne 2 striber fuge. Skru gerne skruerne i, der hvor glasset sidder ved at pille det ud, så er de skjulte 


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis