Slibning af opvaskemaskinefront

Hej!

Min kæreste og jeg har overtaget en lejlighed med et flot men ikke så praktisk snedkerkøkken. Vi har valgt at sætte en smal opvaskemaskine ind, hvor der før var tre skuffer. Fronterne fra disse skuffer har vi savet af og sat sammen, så de tilsammen udgør fronten på opvaskemaskinen. Vi er ikke sikre på, hvilket materiale køkkenet er laver af, men vi gætter på kulfiber. Det er meget tungt og robust, og derfor er fronten blevet alt for tung (den vejer 7,4kg). Vi er bange for at den ødelægger vaskemaskinen, der max kan holde til 6 kg. Vi har fået et tilbud fra en snedker, der tager 1200kr for at slibe fronten ned. Det synes vi måske er lidt for meget. Derfor vil jeg høre, om nogen  har en god ide til hvordan vi kan gøre fronten lettere - evt ved slibning, og i så fald hvilke værktøjer man skal bruge? Vi er også usikre på om vi har sammensat de tre skuffefrontrr på den mest optimale måde. Jeg håber, at nogen har nogle gode input :)

Mvh Astrid 



Hej! Min kæreste og jeg har overtaget en lejlighed... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, jeg er med på, at vi ikke når langt med sandpapir alene Der skal selvfølgelig noget maskinkraft til af en art, men vi var ikke helt sikre på hvad.

Tak for gode input alle sammen!

Der sker det at den tunge  låge "falder ned" når man åbner den, hvis fjedre i lågen er beregnet til 6 kg. Har du ingen låge på så vil den ikke blive nede under påfyldning.

Det er materiale der skal tages af bagsiden, og det kan gøres med overfræser, men det kan også gøres med hånd eller bordrundsav. Elementer spændes op med et par brædder parallel med dem. Afstand imellem brædder = rundsavens længde eller lidt mere.

Saven stilles på f.eks. 2 mm dybde, for hver strøg, så kan man trække den stille og roligt sideværts, og lade brædder styre den så den ikke løber væk. 

Helst udendørs eller et andet sted hvor støvet ikke generer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis I har en tømrer med værksted i nærheden, kan han sagtens køre emnerne gennem en bordrundsav.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også