Blue chart fra ebay.

Jeg har snuset lidt på ebay efter el. søkort. 

Her bliver jeg tilbudt et (flere) Garmin Bluechart over det område jeg har brug for og det SD format min plotter kan tage. Pris: 300,- frit lev.

Noget siger mig at det er et piratkort. Men sælger skriver, at det er preused. At handle med piratvarer er jo forbudt, men at købe et brugt kort til billig penge er vel ok. Jeg vælger at tro på sælger. 

Men jeg ville bare høre om nogen kendte nogen, der har købt den slags på ebay?



Hvad er et hjem uden makrelguf?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

https://www.marinetorvet.dk/visprod...uktID=1836

fandt denne på ebay som er ny og org garmin

https://www.ebay.com/itm/Garmin-Bluechart-G2-Vision-VEU710L-Skagerrak-Denmark-Germany-010-C0857-00/163489951739?hash=item2610c2affb:g:uPEAAOSwPh5ZHUwn:rk:1:pf:0&LH_ItemCondition=3


Tak for svar.

Kortet som du linker til er af sælger betegnet "new other" Hvis man googler sætningen + ebay får man følgende forklaring:

  • New other (see details): A new, unused item with absolutely no signs of wear. The item may be missing the original packaging, or in the original packaging but not sealed. The item may be a factory second or a new, unused item with defects. See the seller's listing for full details and description of any imperfections.

  •  De kort der sælges på ebay som spritnye har betegnelsen Brand New så vidt jeg kan se. Jeg kan heller ikke se noget der garanterer at kortene er originale.
  • Vi er nok ude på det grå sørøvermarked her, men jeg vover pelsen. Det er jo ikke hele familieformuen der står på spil   
  • Jeg giver en tilbagemelding om forløbet.
  • Men igen tak for interessen.

Hvad er et hjem uden makrelguf?

Jeg har to stk originale til salg, Inland waterways. hvilke område søger du. ??


Tak for tilbuddet, men jeg har bestemt mig for at købe på ebay.


Hvad er et hjem uden makrelguf?

Nu har Garmin i den af deres sw opdateringer lavet det sådan at deres kortplottere ikke godtage kopierede sd kort. Så hvis din plottet er opdateret og kortet er en kopi fungerer det bare ikke. 

Tak for kommentaren. Jeg har også fået den besked fra anden side og har ikke lyst til at smide 700,- efter et (sansynligvis) kopieret kort som det er tvivlsomt om jeg kan bruge.

Jeg har derfor betalt 999.- for det kort jeg vil have fra et dansk firma.


Hvad er et hjem uden makrelguf?

når der handler på ebay skal du lige huske 80,- kr reglen alt over incl fragt, så kommer der told på som kan beregnes her :

http://www.toldpriser.dk/toldberegner

dvs 300,- u fragt der kommer lige ca 250 oveni + fragten 

så kan godt forstå du køber kortet herhjemme 

 Hvis man handler med et andet EU land, kommer der ikke told og afgifter på..

Så det er med at finde noget inden for eu hvis det er muligt.



Vi prøver igen, i morgen --

ok så blev man det klogere, det var jeg ikke klar over, har kun brugt ebay 2 gange til et canon batteri og et glas til en ipad

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis