Drivhus glas til at erstatte knuste ruder - hvor køber man dem?

Hej


Jeg har et drivhus, hvor der netop er røget en del glas i blæsten.

Hvad gør man så? 

Køber man noget 3 eller 4mm glas og skærer det til selv?

Og hvordan med trekantede ruder? Er det let nok at skære diagonalt i glas?

Jeg har indtil videre skåret nogle masonitplader til og sat i de fleste af hullerne - så løb jeg tør for masonit.


Drivhuset er dette fra Outrium: https://www.xl-byg.dk/shop/outrium-99-sort-m3mm-glas-incl-fundament-drivhus.htm

Jeg mangler 5 stk 61x61cm ruder + 1 stk trekantet rude fra gavlen.




25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som altid: Google er din ven.

Fx Jem og Fix 5stk for 249


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kan man skære skråt på en alm. 61x61 cm drivhusglas med en alm. glasskærer?

Jeg forestiller mig udmiddelbart at den vil knække nede i det spidse hjørne.


Det er let at skære glas , om det er skråt eller lige har ingen betydning , husk at smøre med petroleum/terpentin , og dyp glasskæreren i smøre midlet før du skærer , efter du har skåret . slå let nede under ridsen og vufti glaset er delt i to stykker , husk blødt lige underlag .

249 kr for 4 standardglas , så er de da betalt ...............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 16-01-2019 11:26:24

Det er let at skære glas , om det er skråt eller lige har ingen betydning , husk at smøre med petroleum/terpentin , og dyp glasskæreren i smøre midlet før du skærer , efter du har skåret . slå let nede under ridsen og vufti glaset er delt i to stykker , husk blødt lige underlag .

249 kr for 4 standardglas , så er de da betalt ...............

 

Tak for tippet. Jeg har sådan en glasskærer med et lille hårdmetal hjul som jeg døpper i petroleum. Men jeg er nervøs for at den vil knække i den spidse del af trekanten. Det mener du ikke? 

Har du prøvet at gøre det?


Jeg synes også, at prisen for de de standard glas er helt vild. Hvor kan man få dem billigere?

En glarmester kan vel ikke gøre det billigere?


Annonce

Jeg skærer alle mine glas selv  , prøv genbrugsstationen eller den blå avis , eller gul og gratis , det er 3 mm glas , men 4 mm kan pgså bruges , hvis du ikke vil skære diogonalt i glas , så køb plexiglas det er let at skære i.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

På vores genbrugsstation er de meget fjendtlige overfor klunsning. Der hænger store skilte som siger, at det er forbudt at klunse, at pladsen er videoovervåget og at klunsning vil blive politianmeldt som tyveri.


Æhhh hvad med glarmesteren? De laver på mål for ingen penge.


 

uldal skrev den 16-01-2019 13:16:57

Æhhh hvad med glarmesteren? De laver på mål for ingen penge.

 Hvad ville ingen penge typisk være her?

Jeg synes ofte man ser folk der giver gamle termoruder bort i div. salgsforums. Men ellers tænker jeg at den lokale tømrer nok har nogle gamle termoruder til at stå som man må få. De er jo nemme og skille ad med en vinkelskiber på langs af aluprofilen. 

Ps. Hvis det er glas med 45 gr vinkel, så skær et hjørne af termoruden. Og mht. glasskære så har byggemarkeder (Silvan) nogle billige men udmærket (brug og smid væk) engangs-glasskærer til en 10´er har jeg set. 


Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også