Drivhus glas til at erstatte knuste ruder - hvor køber man dem?

Hej


Jeg har et drivhus, hvor der netop er røget en del glas i blæsten.

Hvad gør man så? 

Køber man noget 3 eller 4mm glas og skærer det til selv?

Og hvordan med trekantede ruder? Er det let nok at skære diagonalt i glas?

Jeg har indtil videre skåret nogle masonitplader til og sat i de fleste af hullerne - så løb jeg tør for masonit.


Drivhuset er dette fra Outrium: https://www.xl-byg.dk/shop/outrium-99-sort-m3mm-glas-incl-fundament-drivhus.htm

Jeg mangler 5 stk 61x61cm ruder + 1 stk trekantet rude fra gavlen.




Hej Jeg har et drivhus, hvor der netop er røget... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror også at du kunne få lavet en trekantet rude til dit drivhus til omkring en "hund", så det er nok det du skal forvente.

Har overhovedet spurgt din glarmester hvad det koster ?



Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Jeg har et godt samarbejde med min glarmester. Der her jeg gennem årene købt hundredvis af stykker glas.

Det fungerer på den måde, at jeg fortæller hvad jeg har brug for og så skærer han dem når han har tid. Tidshorisonten er maksimalt en måned, men så kan han bedre planlægge.

Prisen er meget beskeden fordi der er elastik i leveringen, derfor bager fruen fra tid til anden en lækker kage som tak. Så kan jeg bruge tiden på noget andet.

En eksempel var da jeg skulle bruge en glasdør i hærdet glas til en bruseniche. De koster normalt det blå ned fra himlen. Glarmesteren havde et håndfuld stående som for længst var afskrevet. Der kunne jeg bare vælge - de kostede gratis - men gav plads på lageret. (Det udløste selvfølgelig endnu en af fruens lækre kager).   

Morale: Det er guld værd at opbygge et godt forhold til dygtige håndværker.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Helt ærlig.. at købe en dyr glasskærer til flere hundrede kroner til de få stykker glas man måske har behov for at skære årligt - er det ikke lidt overkill.   

Og jer der vil forsøge at skille en termorude ad med hobbykniv, I skal nok komme på bedre tanker - og istedet finde vinkelsliberen frem næste gang.    Når først aluprofilen er skåret over på langs, er det såre nemt lige at brække den af glasset med en spartel.  

Den rigtig gode glasskærer som jeg bruger er en SILBERSCHNITT GLASSKÆRER 100 med 6 skære hjul , som koster 69.50 Kr hos Harald Nyborg.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Frank Chr.: Det er nu ikke noget jeg kun vil forsøge mig med i fremtiden. Jeg har lavet hele mit drivhus af genbrugs glas, og det gik fint med hobbykniv. Jeg har flere ruder der skal skilles ad i fremtiden, så jeg vil da lige tage et forsøg med vinkelsliber.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også