Badeværelses gulv

Hej med jer

Vi har fået et lille problem i vores brusekabine i badeværelset.
Fugerne er begyndt at revne.
Jeg ved at da fliserne blev lagt
for ca. 5 år siden blev der brugt "flexibel fuge" Hvad det er ved jeg ikke og om det er det jeg skal bruge ved jeg heller ikke
Det er på førstsal med ekstra strøer og gulvvarme. Underfliserne er der gummimembran.
er der nogle der kan hjælpe ??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror også at du må have fliserne op og evt også gulvet under. En muligher kan måske være at lave en støbt klods under din bruser, altså lave et støbt dæk lokalt hvor du har brusenichen. Den vil så få en lidt højere bund, på denne bund skal du så lave den helt nødvendige, og lovkrævede, vådrumssikring. Det er ikke den letteste operation men en ordentlig reperation i dette tilfælde vil altid være omfattende og krævende. Den eneste lette løsning jeg kan se er at du installerer en brusekabine med afløb og alt det hele som en integreret del og så lader denne stå hvor du idag har brusenichen. Men det vil måske også være det sikreste at få en håndværker der ved lidt om hvad man gør til at give nogle instruktioner eller evt lade ham lave selve gulvreperationen. Det er trods alt husets bærende dele der kan komme vand til hvis ikke det laves ordentligt. Og vand i bjælkelaget kan så igen give rådproblemer og så er opgaven langt langt mere alvorlig...

At lave ordentligt "lav-det-selv" er også at kende sin begrensning og sige stop i tide...

Venligst Njord wink

MVH Njord
Hej.
Uden at lave alt for meget polymik i diskussionen, så prøv at kigge lidt på Fermacell, af erfaring er det "helt" perfekt til gulve/vægge også i vådrum.

------------------
Poul Erik

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis