Gulvafløbet i bruseniche uden afløbsskål

Hej alle,

Gulvafløbet i min bruseniche på 1. sal har ingen afløbsskål. Afløbet er støbt i beton engang i slutningen af 1960erne, og den helt blotlagte betonskål smuldrer nu gradvist. Jeg er selvfølgelig nervøs for vand-/fugtskade og har haft en VVSer til at kigge på det med henblik på at renovere afløbet.

VVSer insisterer dog på at brække gulv op i hele badeværelset (10m2) for at lave vådrumsmembran. Det er en dyr omgang.

Kan det passe, at man ikke bare kan renovere et afløb? Eventuelt blot brække op rundt om afløbet og lægge en rustfri afløbsskål i afløbet? 

Vi laver sandsynligvis nyt badeværelse indenfor 3-5 år og vil blot have en midlertidig løsning der forhindrer fugtskade i gulv/etageadskillelse.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Afløbet ser sådan her ud. Kan prøve at tage et bedre billede senere i aften

Kan jeg evt blot spartle det op med Alfix 2K tætningsmasse?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg ville rense det op med en stålbørste og noget afløbsrens, dræne ned under overgang til rør, lad det tørre en dags tid og male det med en emalje/epoxy maling til beton.

Så tror jeg sagtens i kan få det til at holde til i skal i gang med den store omgang.


Elektronikteknikeren

Ok, tak for det. Hvad mener du med “dræne ned under overgang til rør”? Har taget et nyt billede, der bedre viser den smuldrende beton og overgangen til metal.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også