Råd søges til installation af WC

Hej ! :)

Jeg påtænker at gå igang med et gør-det-selv projekt i den kommende periode.

Min plan er at gøre et rum i kælderen, under det gamle badeværelse i stand og pænt, for at installere et toilet ( ikke bad ). Faldstammen kan i se på billedet. 

Jeg har aldrig installeret et WC før og de vejledninger jeg kan finde af installationer er umiddelbart hvor afløbet påføres "under gulvet" med fald til selve faldstammen. Jeg ser helst jeg ikke skal hamre gulvet op - kan det lade sig gøre at tilslutte et WC på den lukkede "tap/studs" der er på røret og hvad skal der til ?

Var ude i noget væghængt ved siden af, som så føres skråt hen til stammen, men er der en bedre nemmere løsning mon?

God aften,

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et toilet med afløb bagtil kan måske bruges? 

https://www.billigvvs.dk/VVS-Toiletter-Tilbehoer-Toiletter-Ifoe--Ifoe-Sign-6862-Toilet-m-P-laas-universal-Ifoe-Clean-Skruemontering-650x355-mm-208212.html

Hvis du følger link er der en lille video at blive klog af. Jeg ville nok skille faldstammen ad, og have et Y rør allernederst. Så et 90 graders bøjning fra toilet som drejes 45 grader så passer det samme.

Så kan renselemmen stadig være der lidt længere oppe. Jeg bemærker at det er støbejerns rør der er helt nede ved gulvet, så man skal være meget opmærksom på at have den rigtige samling der.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis