Ventilation i badeværelse og kælder (Duka One / Bath)

Kære alle,

Skal etablere ventilation i et badeværelse og vil gerne have varmegenvinding. Da rummet ingen vinduer er, skal ventilationen være effektiv.

Kan nogen dele erfaringer med en Duka One Pro Bath enkeltumsventilator? 

Er fx støjniveauet generende? (I specs skriver de hedder i laveste trin 24 dB, mod 11 dB fra de 'almindelige' Duka One Pro 50), så det bekymrer mig lidt om den støjer for meget i almindeligt brug). 

Hvad med lyddæmpning udefra? Hvor meget lyd slipper en almindelig Duka One Pro 50 igennem, sammenlignet med fx en nyere termorude?

Cheers    

/Kløver 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

P.S. Duka One Pro 50'eren (den der ikke hedder 'Bath') er tiltænkt kælderværelse (til periodevis beboelse); ikke til badeværelset   

Jeg har lige smidt 3 stk Duka one pro 50 (et stk bath) i

Og lydniveauet på trin 1 er stortset lydløst

En af dem er smidt i et kældererværelse pga dårlig indeklima, alt er godt nu, men synes dog der er blevet lidt koldt i værelset, så har koblet en Eve room og eve power til således at når luften falder under et vis niveau så starter dukaen og slukkker igen når luften er god, så blæser den ikke kold luft ind hele tiden (hvert 70. Sek) men kører kun når behovet er der


p /p

Tak for svar, Jannik.


Bemærk at jeg har flyttet tråden over i "Grøn energi og sparetips" (det er vist dér varmegenvinding hører hjemme!)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis