skillevægge multiplade

Hej 

Vi har igår overtaget vores nye hus, og er i fuld gang med at bryde gulve op, så der bliver plads til 300mm isolering med grafit, og gulvvarme. 


huset er gennemmuret, og i midten af huset er en gennemgående murstensvæg som sandsynligvis er bærende, den står på eget fundament og går ca 50cm under gulv, så den mur er der ingen problemer med :-)

de andre skillevæggene som ikke er bærende og kun har et fundament på en 10-20cm, de trænger allesammen til at blive pudset om, og der skal mures et par dørhuller til. Jeg overvejer derfor at bryde dem ned og bygge nye vægge i multiplade 10cm blokke, for at undgå at understøbe eksisterende skillevægge, og få pæne lige vægge.

1. Lyder det som en god ide?

2. kan jeg godt bygge de nye skillevægge så de står oven på ny færdig betongulv?

3. kan der fåes noget slutpuds som kan laves uden armeringsnet? 


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. Om det er en god ide tjo, det er jo lidt dig selv som bestemmer om det er arbejdet værd
2. Ja

3. Altså slut puds til dine multipladeblok vægge? Man spartler dem eller bare pudser dem op - armeringsnet er ikke nødvendigt.

jeg tænker der tidsmæssigt ikke er den store forskel, hvis jeg skal til at banke gammelt puds af og understøbe de eksisterende vægge.


nogen forslag til hvilken puds der kan bruges?



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jade skrev den 15-01-2019 12:31:33

jeg tænker der tidsmæssigt ikke er den store forskel, hvis jeg skal til at banke gammelt puds af og understøbe de eksisterende vægge.


nogen forslag til hvilken puds der kan bruges?



 Kommer jo an på hvilken slags overflade du gerne vil have?

jeg tænker de skal filtes, forholdsvis fin. overvejer durapuds 703. ser ud til den kan klare opgaven og er ikke voldsom dyr :-)

jade skrev den 15-01-2019 13:19:48

jeg tænker de skal filtes, forholdsvis fin. overvejer durapuds 703. ser ud til den kan klare opgaven og er ikke voldsom dyr :-)

 Hvis de skal filtes så er det billigeste vel at sandpartle?

Eller du kunne bygge alle skillevægge i gips. Så kan Du få lydisoleret, slipper for at fræse elkabler ind.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også