Gulvvarmeshunt - problem med termostat

Hej,

Jeg har en wavin Midishunt med 6 kredse. Den ene kreds er med 16mm rør og de andre 22mm. 

Umiddelbart har jeg periodiske problemer med kontraventilen idet jeg nogle gange oplever at shunten sender fremløbet direkte tilbage (over) i returren uden det har været omkring varmekredsene. Det er som om det er ved et bestemt position på min termostat at det bliver sådan (ca ved 4 - 4½ i indstilling på termostaten).

Kontraventilen burde jo sørger for det ikke, men det gode spørgsmål er så hvad der får kontraventilen til at åbne sig så fremløbet løber direkte over i returren?

Jeg har haft vvs montør hos mig her drøftede vi det med at have et enkelt 16mm kreds sammen med en række 22mm kredse - jeg lidt problemer med at holde varmen i rummet med 16mm selvom ingen af de andre kredse eks. er åbne.

Min trykdifferens er ældgammel (1980) - min vvs mand talte om, at det måske kunne være reguleringen af trykket der kunne være problemet med min 16mm kreds.

Vil blive rigtig glad om I vil knytte et par kommentarer til mit indlæg   

Mvh Torben




1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er der vel åbnet helt for din "16 mm. kreds" i shunten (indreguleringsventilen i manifolden hvor telestater IKKE er monteret)?

Prøv at skille "kontraventilen" ad, og rengør. 

Alderen på din trykekspansionsbeholder er ligegyldig - bare den virker. Er dit anlægstryk ca. 1,5 bar?


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis