Må jeg fjerne lampeudtag så jeg kan opsætte loftslampe/plafond

Jeg har i forvejen nogle loftslamper/plafonder helt oppe ved loftet, som tilsyneladende får strøm direkte fra huller i loftet hvor 3 ledninger stikker ud. Alle tre ledninger bruges på disse lamper - måske fordi de kan bruges i vådrum. De fleste steder er der imidlertid pæne lampeudtag til montering af pendler.

To steder hvor der er lampeudtag vil jeg gerne montere loftslampe/plafond. Denne kan imidlertid ikke sidde ud over lampeudtaget, idet der ikke er nok plads. Jeg forventer at der over lampeudtaget er et hul med 3 ledninger, som de andre steder, som jeg kan montere direkte på lampen.

Mit spørgsmål er om jeg selv må afmontere lampeudtagene (huset er fra 2004, så sikkert fra Fuga), så jeg kan montere loftslamperne/plafonderne? 

Jeg har i forvejen nogle loftslamper/plafonder... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Blot til info jeg har lige stået med en dåse magen og et loft af samme type jeg - ville ikke til at rode med el og bestemte mig for at lave et afstand stykke det blev gjort hurtigt der var tre skruehuller

- hvert hul fik 3 STK spændeskiver tapet sammen og så tapet fast til lampens beslag - det var hurtigt og uproblematisk og umiddelbart ser det rigtig fint ud på børneværelset 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis