Vvs priser..?

Hej.. 

Håber at jeg har lagt emnet det rigtige sted.. 

Men jeg er ved at renoverer et hus os er kommet igang med vvs delen, eller rettere det er vvs'eren.. Jeg har fået den første regning hvor jeg kan se at 1 m pex 15 mm isoleret koster 28,-.. Det er komplet vvs i huset der skal laves og så kiggede jeg lige på nettet hvor jeg kan se at jeg skal give 12 kroner (uden evt rabat) for isoleret pex i samme mm.. Er det mig der bare er en nærig jyde eller? 

Hej..  Håber at jeg har lagt emnet det rigtige... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vvs og el der kræver autorisation, kan holde priserne oppe ved at folk ikke må lave det selv. Som bl.a. tømre og mure arbejde, hvor du kan lave det selv hvis du vil. Men omvent er det stadig udbud og efterspørgsel der styrer markedet. Du kan være helt sikker på at hvis vvs'eren sad hjemme, ville han nok sænke prisen. Til en anden gang, kan du jo spørge om et overslag på prisen, så der ikke kommer for mange overraskelser. Hvad han tager i timen/ hvad han tager for matrialer, er sådan set underordnet. Det interessante er det samlede beløb du skal af med alt i alt. 

Det er den evige diskussion om prisen på varer vil ingen ende tage. Det gælder for alle brancher at avancen er høj. Det bare fordi i har indsigt i det via diverse netbutikker. Alle håndværkere tager mere netbutikker og det er jo ikke forkert. Så du kan jo udfordre hans prisniveau hvis du tør han må jo kunne forklare det. Hvis du bare vidste hvad din mekaniker tjener på delene han sælger til dig ville skrige er jeg sikker på. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hvordan er det på restauranter. 

Den bajer jeg kan købe i f.eks. brugsen for ca. 4,00 kr. skal jeg vel give 40 kr. for mange steder. Og deres indkøbspris er den samme.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den bajer jeg kan købe i f.eks. brugsen for ca. 4,00 kr. skal jeg vel give 40 kr. for mange steder. Og deres indkøbspris er den samme. 

Så skulle du prøve at få support hos IT firmaer, jeg skal her undlade at nævne firmanavne. De forstår i den grad at udnytte, at det er deres program/software. Så snak ikke om karteldannelse.


fase

Tak for svar alle.. Kan hører det nok bare er mig der er en halv nærig jyde.. Dog synes jeg det er meget svært at gennemskue! Dog vil jeg mene at alle dem der skriver "han skal jo også tjene sine penge et sted.." altså oveni 100-250% på dele, kommer der jo også en timeløn på 500,-.. Det er jo ok at tjene penge på sit arbejde, det skal vi alle sammen, meeen måske skruen strammes en anelse til tider. 

Annonce

Hvis man ikke synes at prisen er rimelig og det er let at finde det billigere er det vel bare at sætte en betingelse for sin VVS'er at man selv leverer materialerne. Dette er tilladt inden for alle fagområder.

Jeg har haft mere end en VVS'er inde over forskellige projekter hvor deres prissætning på materialer har været helt på månen - samme med elektrikere. Jeg er også blevet efterladt midt i et større projekt af en VVS'er da han blev fornærmet over spørgsmål til sin prissætning af materialerne der netop var fuldstændig urimelig.

Humlen er at de autorisationskrævende håndværksområder enten kan finde ud af at levere ydelser til en pris som markedet finder rimelig - eller også vil de brancher lige pludselig få et kollektivt wake-up call når folk kræver regulering af lovgivningen så de kan få lov til at gøre flere ting selv.

Det kunne betyde at listen med specifikke emner der IKKE kræver autorisation på sik.dk's hjemmeside ville blive længere og dermed ville disse emner forsvinde fra håndværkernes fagområde så deres potentielle forretning ville blive mindre - og det hele ville være selvforskyldt.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ville du kunne acceptere timelønnen, hvis den var udspecificeret i de dele den består af, så det var synligt for dig, hvad du betalte for? Med hensyn til at give alle til at lave flere ting i de aut. fag, kan det være en god ide. Jeg går så ud fra, at man vil betale for evt. rådgivning, hvis der er problemer med det, man er i gang med. Selvfølgelig vil den udførende også, ligesom håndværkeren, påtage sig ansvaret for det udførte arbejde. Jeg er fuldt ud klar over, at der findes håndværkere, der burde lave noget andet. Det samme gælder også inden for andre fag. Der er mange her som smykker sig med viden indenfor IT. Dem hører man aldrig fra, når der er spørgsmål om computere, hvorfor i grunden ikke.


fase

Vil til enhver tid kræve aftalt pris for en opgave, så ved man hvad det koster.. 

Nu skal vi huske det er gode tider i håndværkerbranchen, og der stiger prisene desværre da alle har rigeligt med arbejde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis