Vvs priser..?

Hej.. 

Håber at jeg har lagt emnet det rigtige sted.. 

Men jeg er ved at renoverer et hus os er kommet igang med vvs delen, eller rettere det er vvs'eren.. Jeg har fået den første regning hvor jeg kan se at 1 m pex 15 mm isoleret koster 28,-.. Det er komplet vvs i huset der skal laves og så kiggede jeg lige på nettet hvor jeg kan se at jeg skal give 12 kroner (uden evt rabat) for isoleret pex i samme mm.. Er det mig der bare er en nærig jyde eller? 

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil mene det er almindeligt. Håndværkere har aldrig taget net-priser for deres materialer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du er heldig, det er kun dobbelt op. 400% ses ofte...


Elektronikteknikeren

Lav det meste selv og tilkald en VVS'er til sidst. Forklar ham at den anden VVS'er er smuttet med dine penge og du nu mangler at få fixet "resten"



Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

En håndværker skal jo tjene penge til alle hans udgifter et eller andet sted, alternativt kunne han jo også ligge 100-150kr til hans timepris - men så er han nok for “dyr”

Manden har jo nok en husleje til værksted, en firmabil, som også skal fyldes med værktøj, noget værktøj på værkstedet, arbejdstøj til ansatte, kontoransatte - som er svære og sende en regning på til kunderne - så hvis han skulle sælge hans materialer til den pris som du kan købe dem til og hos diverse netbutikker, så levede han ikke længe  

Annonce

Det er ret almindeligt at håndværkere fakturerer "dele" til bruttopriser......

Om det er fair eller ej, må være op til kunden. Og skal aftales før arbejdet sættes igang.

Tøjbutikkerne køber jo også deres vare til vel omkring 1/3 eller 1/4 af udsalgsprisen. Så skal der dog også dækkes løn og husleje..... Derfor kan netbutikkerne være billigere incl forsendelse osv... men det er jo en helt anden sag.

Det jeg vil sige er at man jo må aftale konditionerne FØR man starter et arbejde.



MVH Njord

Det er nok værd at overveje, at håndværkeren også skal stå til ansvar for sit arbejde.. og da du - forhåbentlig - selv har et arbejde.. hvem skal betale DIN løn? 

Men - som @Njord skriver - aftal inden.. så er alle glade.. (det @janus007 skriver - den håber jeg, rammer ham selv i r.. en dag  - hvor han ikke bliver betalt for Sit arbejde..)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Dertil kommer jo også, at hvis du selv køber materialerne og der senere viser sig en fejl på disse, så må du selv betale arbejdslønnen for at få det fejlbehæftede materiale udskiftet. 

Hvis håndværkeren har leveret materialerne, så er han ansvarlig for garantireparationer, og han må betale for arbejdet med udskiftningen.

Janus007 skrev den 14-01-2019 22:57:11
Lav det meste selv og tilkald en VVS'er til sidst. Forklar ham at den anden VVS'er er smuttet med dine penge og du nu mangler at få fixet "resten"


Janus, jeg går ud fra, at du også selv vil tages på den nederste del af ryggen ved bruge din metode. Den tilkaldte VVS'er er i øvrigt ikke ansvarlig for andet arbejde, end det han selv har udført. Så gør det selv arbejdet må den udførende part selv om. Som det bliver anført i  andre indlæg, skal håndværkeren have værksted, værktøj o.lign. for at holde firmaet i gang.


fase

Jeg synes ikke det er i orden at en VVS'er sætter sine fittingspriser ud af den blå luft, så er det sagt og jeg er ligeglad med om VVS'eren har udgifter til kontor, bil og arbejdshatte + sko.

Så må VVS'eren sætte sin timepris bedre og overholde vejl. udsalgspris, alt det med at gange op på diverse materialer, det er noget fusk i min optik og giver kun anledning til mistillid og dårlige kundeoplevelser.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis